lørdag 18. juni 2011

PALMESUS I HAGEN!


Det er vel kanskje å ta litt hardt i..men jeg har da plantet en kokos-palme i hagen min:o) Jeg vet så altfor godt at en tropisk palme ikke hører hjemme i et norsk klima, men det er lov å prøve seg!

Jeg kjøpte palmen på Plantasjen til den nette sum av kr.99;-. Dermed gjør det da heller ikke noe at den dør når kulda kommer..


Det skal bli spennende å se hvordan den takler en norsk sommer i sone H3!










Da lar jeg palme være palme...også går jeg på grillfest hos Nabo'n:-)

Ha en fin Lørdagskveld!

8 kommentarer:

  1. Hej Helene.
    Flot palme håber at du kan holde liv i den.
    Jeg har haft palmer de sidste par år men de er gået til om vinteren, i år har jeg 2 palmer, men hvis de går ud, så er det slut med palmer.
    Ha´en god lørdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  2. Jeg tror ikke jeg skal satse på at en palme klarer seg her hos meg. Det er vel H4 her, men nede i dumpa jeg bor er det sikkert H5. Det er i alle fall det jeg planlegger etter.

    SvarSlett
  3. Grattis med palmesus i hagen. Du får hvertfall glede av den i sommer :) Ha det kos på fest!
    Klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  4. Så stilig. Håper den overlever. Har sett dem, men de hadde nok ikke overlevd hos meg, nei.

    Klem

    SvarSlett
  5. Cool med egen kokospalm - om så bara för en sommar. 99:- är det ju värt!

    På tisdag eller onsdag kommer mina japanska bananplantor Musa basjoo, yippie!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlett
  6. Synest de palmene er kjempestilig og billig og de holder nok fint sommeren.Litt morsomt å se siden jeg selger de(jobber på Plantasjen)
    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Så kjekt at jeg innspirer deg.Da blir jeg glad.Klem fra Linn

    SvarSlett
  7. Kul idé och om man tänker på vad man betalar för andra sommarblomster så gör ju försöket ingenting.
    Jag så ett svenskt trädgårdsprogram med en dam som odlade omöjliga saker i norra sverige. Det kan ju hända det går, det är det som är så spännande. Annars så ser den ju fin ut iår och det är inte illa det heller.
    Ha en fin söndag :)

    SvarSlett
  8. Hei!
    For en flott blogg! Du er utrolig flink til å ta bilder, kanskje du kan gi meg et kurs?? ;)

    Håper du har en fin søndag.

    *klem*

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)