torsdag 23. juni 2011

Fjellhagen i uke 25

Gulfargen dominerer i Fjellhagen for tiden. Jeg plantet for noen år siden en staude som kalles Nattlys. Den sprer seg villig og begynner å ta litt for mye plass. Jeg synes den lyser opp i bedene, men jeg må temme den litt. Jeg venter med å  luke vekk en del av den til høsten.





Krypfredløs er også en staude som her lett for å ta overhånd. Den er en fin bunndekker som kveler ugresset, men den tar knekken på andre planter også. Den er vakker, men det må nok ryddes opp litt til høsten..

Nedenfor ser du Bitterbergknapp, som liker seg i fjellhagen. Den frør seg villig, og dukker opp i alle sprekker der ingenting annet vil gro. Den er utrolig nøysom, og tåler det meste.



Jeg synes gulfargen lyser opp i hagen og frisker opp innimellom blå og lillatoner.

Liker du gult i hagen?



5 kommentarer:

  1. Nesten som solen :)

    Hadde også krypfredløs, men det var første året. Måtte fjerne den allerede første høst. Har ganske liten hage, og beddene er ikke så store. Så at denne ville ta hele om jeg ikke tok den. Tror jeg klarte å ta alt av røtter, for den har ikke vist seg igjen :).

    Klem :)

    SvarSlett
  2. What a beautiful garden flowers...enjoy your day...love Ria...xxx..

    SvarSlett
  3. Hei hei!
    Takk for koselig og fin hilsen:))
    Her var det mange gode tips jeg vil bruke på hytten. Der har vi mye fjell og steiner hvor det vokser ugress. Ja, gult er vakkert i hagen:))
    Ha en glad dag videre!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  4. Nydelig blomstring.
    Sommerklem fra Ella :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)