mandag 20. juni 2011

KJØKKENHAGEN UKE 25

En liten oppdatering på kjøkkenhagen kommer her:

Potetene vokser som bare dèt, og begynner å få blomsterknopper. De vokser litt ujevnt, da jeg har 3 forskjellige sorter. Gulrøttene kommer fint, men de er saktevoksende i forhold til potetene.

Salat og Reddiker vokser også bra, ikke så lenge til Ruccolaen kan høstes. Jeg har sådd en "ladning" til av reddik og ruccola. Isbergsalaten må vokse en 2-3 uker til før den kan høstes.

 Jeg har en Koriander som jeg tror jeg må flytte. Den vokser så voldsomt, og tar  for mye plass.
Den Thailandske Basilikumen plantet jeg ut i forrige uke. Den kommer fint. Gleder meg til å smake på den, for den har en litt spissere og sterkere smak enn vanlig Basilikum:o)

Jeg dyrker noen Thailandske urter, fordi jeg liker å lage Thaimat. Koriander brukes mye i det Thailandske kjøkken. Jeg bruker den i en suppe som kalles Tom Yum Gung. Jeg skal komme med oppskrift ved en annen anledning:o)

Vel, det var litt om kjøkkenhagens Status pr. 20.06
Ha en fin dag!


3 kommentarer:

  1. Det ser sørme lækkert ud, du har sans for det.
    Giver du en skål suppe næste gang vi er på dine kanter.

    SvarSlett
  2. Dette var gøy å se! Har lurt på koriander selv, men har vært usikker på om den kan stå ute. Nydelig og inspirerende kjøkkenhage :)

    SvarSlett
  3. Three times a day darling.......xxx...hahahahahahah!!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)