tirsdag 11. oktober 2011

Oktober-Hagen

Vi har hatt vår første frostnatt her, ikke mer en 0,5 kalde, men nok til at jeg med vemodig hjerte kan si at sommeren er over for denne gang...
...eller - er den det? Jeg har hatt kamera med ut i hagen idag. Sola skinner, og jeg har gjort de siste forbredelsene til neste vår. Jeg har luket litt, satt ned noen flere løker...og kost meg på benken med en kopp kaffe i sola:o)
Her er noen bilder fra oktober-hagen min:
























Som du ser, så er det forstsatt liv i hagen hos meg! Jeg nyter dagene ute når sola skinner. Og når kvelden og mørket faller på, går jeg inn, tenner noen levende  lys, og fyrer opp i peisen. Og kanskje jeg baker en eplekake..... Jo. Det tror jeg at jeg skal gjøre.



Har DU lyst til å bake eplekake? Oppskriften får du ved å klikke på bildet under her:


15 kommentarer:

  1. Vakkert blomstring hos deg enda.
    Nydelige bilder.
    Har holdt på ute i dag
    og rydda vekk alt av krukker.
    Endel blomstrer enda koselig.
    Alt av løker er plantet ned.
    Så det skal bli spennende
    å se hva som kommer opp til våren.
    Ha en fin uke.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Så fiiiin oktoberhage du har! Hos meg er det helt dødt nå, et par ensomme roser som fortsatt blomstrer bare. Nydelige bilder!
    God tirsdag :) Klem

    SvarSlett
  3. Le rose e i fiori del tuo giardino sono bellissimi!Salutoni,Rosetta

    SvarSlett
  4. Så utrulig nydelige bilder !!!!
    Må bare innrømme at jeg elsker roser, har et par rosenbusker i hagen her og. Men de blomstret av for ei lita stund siden nå :)
    Ønsker deg en hærlig tirsdag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  5. Nydelig oktober hage hos deg.
    Litt vemodig med første frostnatt,men den har jo sin egen sjarm og.
    Og så er jo været så nydelig !
    Her skinner solen og i neste øyeblikk hagler og regner det.
    Vi får nyte de siste vakre blomstene og takke sommeren for denne gang.
    Her står nybaket eplekake på bordet så nå blir det en god kopp nykvernet kaffe til.
    Klem Anne

    SvarSlett
  6. Flotte blomster i oktoberhagen din! Her er det bare såvidt litt liv i et-par arter. Men jeg nyter løvet som spraker i farger!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  7. Åh, for deilig dag og nydelige bilder! Kjente jeg angret på at jeg har tømt ut mine erteblomster. De var nå skjønn :)

    Vet du, jeg laget eplekake på søndag til min far. Det var lenge siden sist, men jammen smakte det godt :)

    Ha en fin kveld. Klem!

    SvarSlett
  8. Er jo sommer hos deg enno :)
    Her er nesten allt brunt,en asters og noen oktoberbergknapp som holder koken mot vind og regn.Og regn har vi fått nok av,det sorkler og duver i plena.
    Ha ei fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  9. Høsthagen din er flott, Helene:)
    Så viktig dette du skriver om å pusle litt og nyte en kopp i solstrålene en blir tildelt...:)
    Takk for et stemningsfullt innlegg:))

    SvarSlett
  10. Det var litt av en oktoberhage, skjønne roser og andre blomster. Eplekake hørtes godt ut, skal spare oppskriften din til en annen dag jeg :0)

    SvarSlett
  11. Vilka underbara bilder på alla blommor och tyvärr är det väl så att nu kommer den. Kylan, alltså. Vi har blivit varnade för frost här i natt så nu så......burr, men jag tycker om den här tiden.
    Agneta kram

    SvarSlett
  12. Så flott hage enda.... det var noe det. Nydelig hage og bilder. For ikke å snakke om eplekaka! Friste oss sånn på en tirsdagskveld..he he

    SvarSlett
  13. Herlig med fortsatt blomstring, og idag var været knallfint! Ikke morsomt med inne-jobbing... Det er bare å nyte hver solstråle og blomsterglede nå, tenk om det kunne holdt seg på min 3-4 grader om natten, så hadde blomstene holdt lenge ennå.... men det er meldt frost i natt igjen... Kost oss med nykoktkrabbe, deilig høstmat!

    SvarSlett
  14. Ska sei det blomstra hos deg ennå. Her holde rosene og erterblomstene stand, og noen frø eg sådde i sommar, som har visst tatt feil årstid hehe.

    Ka flotte rosetrer e det du har som blosmtra så fint. Og ka kameraustyr e det du operere med om dagene?

    Torsdagsklem fra Christine

    SvarSlett
  15. Hei Helene!

    Du har en helt nydelig hage, og du er kjempeflink til å forvige den med bilder! Vil gjerne se mer av dette ja:)

    Klem fra Rastlaustausa

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)