onsdag 12. oktober 2011

DET BESTE VED Å BLOGGE!

Dette innlegget blir nok litt anderledes enn hva du er vant til. Jeg pleier å vise masser av bilder. Men denne gangen har jeg mye å skrive om, så hvis du ikke er forberedt på å sitte å lese, så besøk noen andre istedet;o)

Jeg tenkte jeg ville skrive litt om hva bloggingen betyr for meg.

For meg betyr bloggingen veldig mye. Ettersom jeg er hjemmeværende pga. av en nevrologisk "skavank", og helsa til tider gjør at jeg ikke kan være med på så mange sosiale eventer, er Bloggen min innfallsporten til det sosiale. Ja, for jeg føler virkelig at det går an å være - skal jeg kalle det virituell sosial? :o)

Jeg føler veldig, veldig mange dere, mine følgere, er mine venner! Det er så mange av dere som fast legger igjen kommentarer på innleggene mine, og det varmer mitt hjerte! Dette høres ut som er klisjè, men jeg mener det virkelig. Jeg føler at vi er et lite venne-nettverk, som deler mange av de samme interesser.

Går det an å føle at en "følger" er en ekte venn? Ja. For meg gjør det absolutt det. Jeg må si at når jeg ser at jeg har fått meg en ny følger av bloggen, så gjør hjertet mitt et lite "hopp"! Gjør ikke Deres også? Er det ikke utrolig koselig å stifte nye blogg-bekjentskaper?
Om ikke alle vil innrømme det, så tror jeg likevel at alle som blogger synes dèt å få nye følgere er veldig stas.
Noe som har "plaget meg litt i det siste, er at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke har fått vært innom hos alle den siste tiden. Jeg synes det er så viktig å opprettholde kontakten med alle mine herlige følgere.

Når dèt er sagt, vil jeg også si litt om det å velge sine bloggvenner med omhu. Det hender at jeg legger meg som følger av en flott og tilsynelatende koselig blogg. En blogg der vedkommende tilsynelatende virker som om hun/han gleder seg over sine følgere og lesere. Da synes jeg det er veldig rart at man ALDRI hører noe fra vedkommende når man stadig er innom og legger igjen hyggelige kommentarer. Dette har jeg opplevd noen ganger. Jeg må være så ærlig å si at jeg da slutter å følge denne bloggen. Jeg synes det å ha litt kontakt med sine følgere er så viktig - og hyggelig.
Jeg har også funnet ut at man ikke kan følge mer enn 300 blogger. Det er makstallet. Det er da jeg tenkte at jeg må velge de jeg følger med omhu. Men hva om jeg ikke har råd til å gi slipp på noen? Kan jeg da ikke følge flere? Jeg får i tilfelle prøve å bruke andre Gadgeter som liste over koblinger osv...

Jeg føler meg utrolig heldig. Som har fått så mange herlige følgere! Og veldig mange av dere gjør hverdagen så mye hyggeligere for meg, særlig når helsa ikke er helt på topp. Nå skal ikke jeg med dette innlegget syte og klage over dårlig helse, for jeg har det stort sett veldig bra, jeg:o) Men det er ikke bestandig jeg treffer så mye mennesker, og da er blogg-verdenen alfa omega for meg! Også må jeg jo nevne at jeg har verdens snilleste mann og mine skjønne sønner, så jeg er veldig heldig! Og jeg bor i et koselig hus, med stor hage, jeg har skogen som nærmeste nabo...i det hele tatt - jeg er da lykkelig;o)
Jeg har fått inntrykk av at det er en del bloggere som er hjemmeværende pga. av diverse "helseplager". Og jeg tror mange av dere, som jeg - virkelig setter pris på alle bloggbekjentskapene!

Det ville vært veldig fint - om noen av dere faste følgere, som kanskje føler at jeg ikke har vært flink til å besøke dere, gir meg en tilbakemelding. Noen ganger strekker ikke tiden til, og jeg kan ha glemt eller oversett noen, kanskje?

Jeg håper med dette, at jeg har fått vist Dere hvor mye jeg setter pris på dere, uten at det høres ut som en klisjè. Dette kommer nemlig rett fra hjertet!


34 kommentarer:

  1. Koselig lesning dette!
    Jeg kjenner meg igjen i alt. Når man "bare" går hjemme fordi man ikke kan jobbe for tida, er det greit med et sosialt nettverk på blogg. Det er så mange hyggelige mennesker der ute. Jeg trodde aldri at dette med blogging skulle bli en så trivelig og meningsfull hobby som den har blitt.
    Jeg får også litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke får kommentert eller lagt igjen et lite livstegn hos dem jeg følger på noen dager. Men livet består jo av mer enn blogging da, og da må man jo prioritere :-)
    Koselig å følge bloggen din!
    Ha en fortsatt fin dag! <3 Klem

    SvarSlett
  2. Jag känner också igen i allt du skriver!
    Det är ett bra sätt att odla vänskap och precis som i verkliga livet måste man ge och ta! Det är klart man vill ha kommentarer tillbaka! Jag menar inte att man måste kommentera allt, alltid, men någon gång då och då, vill man gärna märka av att de man själv kommenterar ofta hos kommenterar tillbaka!
    Kram, Ezter

    SvarSlett
  3. Koselig lesning, ikke alltid man trenger bilder til god tekst :-)! Føler som deg at man har venner i sine følgere og jeg prøver også å stikke innom de med jevne mellomrom og legge igjen et spor. Noen ganger strekker ikke tiden helt til, men jeg tror vi blir tilgitt akkurat det :-) Man skal ikke la bloggen bli helt styrende i ett og alt - det er som Sigrid skiver snakk om prioriteringer i blant.

    Går også hjemme for tiden, litt mer selvvalgt men føler likevel at bloggingen er en del av mitt sosiale nettverk. Og det er alltid koselig å stikke innom bloggen din Helene!

    Stor klem fra Tone

    SvarSlett
  4. Så nydelig du skriver!
    Jeg er helt enig med deg at det er noen følgere som jeg synes er mer venner. Det er jo klart at når det kommer jevnlig kommentarer blir det som en kjenner den andre litt.
    Men det er jo klart at en skal ha tid til å blogge,jeg går "bare" i
    50 % stilling og kan kose meg med blogg og fotografier,håndarbeid og heimen ellers.
    Og så treffer jeg på likesinnede når jeg surfer rundt i Blogglandia,det er kanskje derfor det er så kjekt?
    En oppsøker jo de som har samme interesser her også.
    Det er jo også en balansegang som du sier, livet består jo av så mye mer enn blogging.
    Fint du skriver om dette,tror det er mange som kjenner seg igjen.
    Veldig bra innlegg!
    Ha en riktig god kveld - med og uten blogg:))

    SvarSlett
  5. Kjenne meg godt igjen i det du skrive, eg er også heimeværande - men ikkje fordi eg er sjuk sjølv - men har ein liten gut som er veldig sjuk og multihandikappa. Det blir ikkje så ofte anledning til å komme seg ut av huset - og då er blogginga ein sosial og kjekk ting å holde på med... Eg har både ein blogg om forskjellig eg styre med og ein blogg om Oskarprinsen min :) Bloggen til Oskar er terapi og ein måte å bearbeide alt rundt han på, den andre bloggen er kun for min eigen del.

    No er eg ganske ny i Bloggverden, men har ein del bloggar som eg kjem over og les uten at dei er følgarar av min blogg også. Men prøver å følge litt ekstra med på Følgarane mine. Din kom eg rett ogs slett over pga ein gi-vekk, men gledar meg til å følge deg vidare også. Om du har tid og lyst finn du meg på både www.oskarprinsen.blogspot.com og www.pustepauser.blogspot.com <3

    Klem frå Sissel

    SvarSlett
  6. Vet du, jag läste HELA texten, och jag förstår PRECIS vad du menar på samtliga punkter!
    Det är svårt det där med tiden, man vill så mycket men hinner inte alltid...
    Jag har också märkt att påtagligt många som tillsynes är SÅ glada åt oss läsare är sällsynta gäster i en egen blogg, och det är både störande OCH sårande tycker jag, ibland känner jag mig faktiskt nästan utnyttjad...!
    Du har en fin blogg tycker jag, och om det är okej för dig, så ”hälsar jag på” lite då och då!
    Kram.

    SvarSlett
  7. Hei på dei!!
    Veldig fint det du har skrevet :-)
    Jeg er hjemme jeg også pga rygg og nakkeplager. Sitter ofte og ser på forskjellige blogger og syns det er veldig koselig. Er kansje ikkje nok flink til og kommentere,men skal bli flinkere :-) Noen ganger kunne jeg tekt meg en liker knapp :-)
    Nu har eg et salongbord inne til grunning, så må vel bare fortsette.
    Ha en fin kveld!!
    Klem i fra Line

    SvarSlett
  8. Heisann ! Nå har ikke jeg blogget så lenge, men tipper at de fleste kjenner seg igjen i det du skriver
    :0) - det gjør nå jeg, tross kort bloggtilværelse. Jeg er ikke hjemmeværende, men prøver så godt jeg kan å følge med her og der...Så skjønner det kan være vanskelig å titte innom alle - for det synes jeg også - så håper jeg bare ingen føler seg oversett ;0)
    Jeg vil nå uansett si at bloggen din er kjempekos. Det er så mange lyspunkter i den og vakre bilder. Så jeg må titte innom ganske ofte :0)
    Jeg bare synes den er så inspirerende :0) SÅ beklager jeg om det går noen dager jeg ikke får tittet innom, fordi jeg er mye borte og har ikke alltid tilgang på nett :0) Prøver dog å ta igjen litt når jeg er tilbake. Ha en fin kveld :0)

    SvarSlett
  9. Kjære Helene. Du skriver så vakkert og sant. Jeg er ikke noe flink til å komentere, men kjenner hjerte hoppe for hver komentar og hver følger jeg får,
    Jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon, men har mange utfordringer i hverdagen ,med en fungsjonshemmet sønn og en trafikkulykke som snudde opp ned på livet mitt og gjorde meg 100% ufør, aner jeg noe av det du opplever.
    Bloggen er for meg også et fristed,
    og jeg syns absolutt jeg har fått "nye venner" her
    Jeg elsker mitt kamera og koser meg glugg med bilder !!!
    Tusen takk for foto-utfordringene dine. Du er bare fantastisk til å finne fine temaer.
    -og de alltid like koselige komentarene, de er for meg nydelige
    *hjertegleder*
    Ønsker deg en flott kveld:))
    Klem Anne Lise.

    SvarSlett
  10. Hei og hopp :)
    Kjempebra det du har skrevet her :) må få si at jeg er nå ganske så ny i denne bloggverdenen, men jeg synes det er moro å finne nye blogger, få nye følgere og bli litt kjent med hverandre rundt omkring. Utrolig mange flinke folk som jeg er blitt "kjent" med :) All ære til din blogg, hvor vi får kose oss med fotoutfordringer :) jeg synes det er så bra!
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  11. Hei hei,
    fint innlegg du har lagt ut på bloggen din. Og mange riktige tanker. For meg fungerer bloggen også som en "hagedagbok". Og med en jobb som går langt utover åtte til fire, familie, barn, hus.... så blir tiden ofte knapp til å følge med hos alle. Men jeg vet også at det er veldig hyggelig å få kommentarer (noe som jeg ikke tenkte så mye på når jeg opprettet siden min), så er det fint å prøve å gjengjelde dette når man har tid i bloggverden. Og det går ofte foran mye man burde-burde ha gjort.
    Vet du forresten hvordan man kan se hvem man kommenterer hos? Er det et sted i "Oversikt" man kan se det. Ha en fin kveld - og så kikker jeg innom en annen gang. :-) Grethe

    SvarSlett
  12. Flott innlegg,Helene:)
    Jeg kjenner meg veldig igjen i dette....og føler at jeg må/ønsker "holde"kontakten med de som er mest aktive på min blogg...
    men med jobb og privatliv blir det litt i rykk og napp for min del :)

    Men jeg syns også jeg har fått venner her i bloggverden...som gir meg veldig mye og er kjempeglad for nye bekjente:))

    SvarSlett
  13. Hei! Her er det bare å takke for at du setter ord på det,jeg tror, mange føler! Veldig fint skrevet! Jeg liker bloggen din , liker naturbildene og også det andre du viser! Jeg prøver å kommentere hos så mange som tiden tillater, og er veldig glad for alle som skriver til meg! Spennende med nye blogger,og kjempekoselig med de en er blitt "kjent med" også!
    Ønsker deg en koselig kveld!
    -Margit-

    SvarSlett
  14. Veldig fint skrevet og jeg er såå glad for at du tar jobben med fotoutfordringene. Man trenger ikke kommentere alt, noen er jo innom, ser det på statistikken. Skikk og bruk så kommenterer jeg tilbake når jeg får en kommentar, det er koselig. Du er flink Helene og jeg er veldig glad for å følge deg.

    SvarSlett
  15. Som mange andre sagt, visst er det koselig med nye bekjentskaper. Jeg kommer på meg selv å savne innlegg fra 'venner' når det er lenge siden sist. Men, også jeg jobber alldeles for mye overtid og bloggen blir iblant en dårlig prioritering av min tid. Bruker de mest som dagbok og språkrør, holder kontakt med familien og sånt men selvfølgelig, jeg skal ikke bedra meg selv, det ER gøy når noen setter igjen et avtrykk. Akkurat nå har jeg utsatt oppvasken, må handle mat og hadde egentlig tenkt lage noen mauer.. hva gjør jeg? Sitter her. For meg er nokk blogging mye av avkobling også i stedet for TV.
    Ha det fint og takk for et åpent fint innlegg :)

    SvarSlett
  16. Godt tenkt og godt skrevet. Jeg synes også det er stas når jeg får nye følgere og jeg synes det er stas med alle kommentarer. Jeg er i jobb og det er veldig begrenset tid jeg kan bruke på bloggen. Jeg forsøker å fordele kommentarer, men noen blogger har en form som det er lettere å kommentere på. Noen ganger har jeg vurdert bare å legge igjen et spor. "Hei. Jeg har lest." Bare for å si at jeg har vært på besøk, men kanskje det er dumt?
    Jeg har telt hvor mange jeg følger, og kom til ca 150. En del av dem har ikke vært aktive på mange måneder. Jeg tror ikke at jeg kan legge til så mange flere likevel, for det er ikke hver dag jeg har tid til å lese mer enn 4-5 nye innlegg.

    Men hovepoenget ditt: Ja, jeg er overrasket over hvor hyggelig dette er og lærerikt. Og vennskap bygges ofte på felles interesser.

    SvarSlett
  17. Koselig innlegg fra dæ, kjenner mæ mye igjen i det du skriver, æ e uføretrygda p.g.a.sykdom.
    Du skriver så mye fint, ha en koselig onsdag , Helen,
    hilsen Lisbeth :O))

    SvarSlett
  18. Så flott skrevet. Som jeg skulle villet sagt det selv. Det er mange av oss med diverse skavanker som er sosiale på denne måten, tilpasset vårt eget behov og evner.

    Min dårlige samvittighet er at jeg kommenterer for lite, men når armene ikke har særlig godt av for mye tastatur-trykking, så må det prioriteres. Men selv setter jeg virkelig pris på alle hyggelige kommentarer jeg får. Når jeg ser på statistikken og ser jeg har mange som er innom ofte, men som ikke legger igjen kommentar, så tenker jeg som så: det er sikkert noen som ikke orker akkurat nå, men som meg, koser seg med å kikke innom blogger likevel. Mitt mål er iallefall at blogging ikke skal bli plikt, men kunn være hygge:)

    Klem og God kveld til deg.

    SvarSlett
  19. Fint innlegg.Kjenner meg igjenn,prøver å besøke alle men det er for lite timer i døgnet :)
    Og ikke så flink til å legge igjenn noen ord hos de jeg besøker.Men det er kjekt med noen ord og nye følgevenner :)
    Ha det godt :)

    SvarSlett
  20. Tror du treffer mange med dette innlegget! Jeg har ikke blogget så kjempelenge, og dette med følgere er litt nytt for meg. Men må si meg enig med deg at det er utrolig kjekt når det legger seg til en ny følger! Tanken på at det er noen som ønsker å følge bloggen er inspirerende i seg selv. Jeg er ikke den flinkeste til å legge igjen kommentar på bloggene jeg leser, men innlegget ditt ga meg en tankevekker. Tiden strekker som oftest ikke til, men jeg skal likevel prøve å bli litt flinkere å kommentere :) takk for at du delte dette!

    SvarSlett
  21. Likte dette svært godt. Jeg er innom for første gang, og jeg også syns det er stas med nye følgere, selv om jeg har fjernet følger gadgeten på siden min. Det står jo følg oppe til venstre allikevel.. Legger meg til som følger :)

    SvarSlett
  22. Kjempefint skrevet, Helene! Synes du har en utrolig koselig blogg med masse fine bilder. Jeg setter også veldig stor pris på følgere og kommentarer i min egen blogg. De bloggene jeg følger gir meg masse glede og inspirasjon. Men føler hele tida at jeg skulle hatt mer tid til både kommentering og egen blogging.
    Lykke til videre med blogginga!
    Klem :)

    SvarSlett
  23. Veldig hyggelig lesning. Ja jeg syns også det ewr veldig hyggelig med kommentarer. Har også på følelsen at det er endel som har dette som sitt nettverk enten pga sykdom eller at man ikke kommer seg så mye ut osv. Jeg kjenner en som blogget endel i en periode men så ble hun dårligere av det hun var plaget av og har i 2-3 måneder ikke orket å blogge, men satser på gode perioder og vil gjerne komme tilbake til bloggingen. En annen grunn kan også være at man har mye å gjøre i forbindelse med jobb og ikke har tid til å være så mye inne her. Dette gjelder for meg ,jeg er inne hver dasg men det er ikke alltif jeg har tid til å kommentere, mens andre dager så har jeg mye bedre tid. Uansett det er hyggelig å få og ågi kommentarer.
    Hyggelig kommentar på min blogg. Jeg legge meg til som følger jeg også. Ha en flott dag

    SvarSlett
  24. Hei Helene=)
    Jeg "overser" og lese hva alle andre har skrevet og skriver det som jeg tenker ang dette.
    Jeg må starte med å si at dette var utrolig fint skrevet av deg, det virker til å komme rett fra hjertet og hjertet ditt har mye godt!
    Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver ettersom jeg også er hjemme med en kronisk sykdom. JEg klarer meg ganske bra i hverdagen nen har gode og dårlige dager. Bloggen er også for meg et godt sted og koble av på og ikke minst holde positive tanker oppe. For tross alt om en har det sånn eller sånn så er POSITIVE TANKER kjempeviktig.

    Ang følgere så må jeg si at veldig mange legger seg som følger av bloggen min uten og at jeg hører noe mer fra de. JEg synes det er koselig vær gang jeg får en ny følger men jeg kan ikke forvente at de skal legge igjen en hilsen osv osv...
    Jeg setter pris på vær følger jeg har men jeg klarer overhode ikke å besøke alle. Det samme gjelder blogger som jeg følger, jeg har ikke energi til å farte rundt til alle sammen. Jeg prøver å titte innom når jeg har mulighet og så prøver jeg å "rulere" litt sånn at jeg får besøkt de som jeg alltid har fulgt.
    Jeg tror at vist man skulle besøkt alle blogger som man følger så hadde man sittet med pcen i fanget i fra morgen til kveld, det kan ikke jeg...

    Det var litt om mine tanker og jeg må si at det rører meg veldig at du er så god til å "ta vare på" de som følger deg.
    Stå på Helene!

    Ønsker deg en kjempeflott Torsdag.
    Hos meg skinner solen =))))
    Klemmer

    SvarSlett
  25. Flott innlegg Helene! Jeg er enig med deg og de andre her at bloggingen er veldig givende og en flott måte å komme i kontakt med nye mennesker på, og noen kjennes som venner:-) Det er viktig å holde kontakten med de bloggene man følger, evt melde seg av noen hvis man ikke rekker over eller ønsker å følge en blogg lenger. Samtidig er det jo ikke alltid en rekker å kommentere overalt, og den dårlige samvittighene må jo heller ikke ta overhånd..
    Ønsker deg en riktig fin dag!

    SvarSlett
  26. For et koselig innlegg :) Jeg har nok ikke kommet skikkelig i gang med dette blogge-greiene, men kan godt tenke meg at det kan blir riktig så sosialt. Jeg sliter også litt med helsa og kjenner det er godt å bruke kreativiteten sin og få dekket noe av det sosiale behovet ved bloggingen :)

    SvarSlett
  27. Så koselig blogg du har!
    La meg til som følger jeg, ha en flott dag!


    Klem fra Lene

    SvarSlett
  28. Bra innelgg. Enig i mye! Da jeg begynte blogge skjønte jeg ikke til begynne med at man svarer på kommentarer inne hos denenkelte, og ikke på min egen blogg. Så kan jo være slik noen ggr også, derfor man ikke hører noe tilbake?

    I dag som jeg er en "gammel ringrev av en blogger" vet jeg at skal man holde liv i bloggen sin og nettverket sitt så er det prinsippet om å gi og ta som gjelder! Så for meg betyr det å prøve så godt det lar seg gjøre å gjenbesøke og svare tilbake de som er hos meg. Også håper jeg på det samme tilbake av nye som jeg titter innom hos:) Er alltid kjempestas med nye følgere, spennende med nye bekjentskaper. Blogging er berikende på mange måter, sosialt, lærer masse nytt, henter inspitasjon og masse masse mer! Men til tider føler jeg bloggen stjeler litt av tiden min, jeg får dårlig samvittighet for andre ting jeg heller burde ha gjort i RL...og når jeg ikke er på bloggen får jeg dårlig samvittighte for det. Så enkelte ganger er det faktisk befriende være uten nettforbindelse,ja jeg skal være ærlig å innrømme det, for da har jeg liksom fravær med gyldig grunn;))

    Bloggvennskap. Noe er overfladisk. Noe er utnyttende. Ganske så uforpliktende. Man er sosial med hvem man vil og når man vil. Men enkelte her inne kan jeg med hånden på hjerte si at jeg føler ett noe nærere vennskap med. Det er de som jeg har jevnlig kontakt med, veldig koselige mennesker:)) Tar meg selv i å tenke på en og annen, at hvordan går det nå med ditt og datt han/hun skrev om?

    Og enkelte har jeg faktisk kontakt med utenom bloggen også, i RL!

    Her inne i Blogglandia henter jeg massevis av positiv energi...men som jeg var inne på, noen ggr føles det som man tappes litt også. Så det er det med å finne rette balansen!! Alt med måte:)

    Ja jeg kunne fortsatt å skrive mange flere tanker om blogging, men avslutter her og nu!

    Du har en superkoselig blogg Helene, klem

    SvarSlett
  29. Så utrulig flott skrevet Helene. Må innrømme at jeg i første omgang startet med blogg for venner og familie sin skyld + gleden over å skrive. Men bloggen er blitt til så mye mer etter hvert. Kjenner meg godt igjen i masse av det du skriver. Og hjertet gjør virkelig et hopp hver gang jeg oppdager at jeg har fått en ny følger :) Og flere føles som venner ...
    Hvor flink en er til å kommentere vaierer veldig, alt etter jobb, form og familie. Men kommentar nå og da er bestandig kos :)
    Stor klem fra Siv

    SvarSlett
  30. Hei Helene!
    Så bra skrevet, og jeg er så enig med deg atte:)
    Du er en av mine favoritter, alltid hyggelig og jeg blir i godt humør av å kikke inn her....selv om jeg ikke alltid legger igjen kommentar.
    Siden slutten av august har jeg fått en ekstrem tretthet, og kan sove sove, og sove + pluss smertene i "magen" som jeg har hatt lenge - derfor blir det av og til lite med at jeg orker å legge igjen en hilsen - blir "utslitt" av å lese å se bilder:)) Håper du skjønner..
    Du skal vite at jeg setter utrolig stor pris på deg som bloggvenn!
    Ønsker deg en fin fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  31. Helene
    Kryss i boken og klem på kinn.
    Det er hyggelig å få gode kommentarer.Det synes jeg. Det er ikke dermed sagt at kommentarene skal være enige i mitt ståsted eller mine meninger. Nå er jeg det jeg selv kaller en lystblogger og blander alt fra egenprodusert lyrikk, via livet mitt til rene billedgallerier.
    Så der er jeg nok litt anderledes enn deg. En annen forskjell er nok alderen.
    Jeg prøver å legge igjen et lite "pip" om jeg lest og vært innom, der jeg er innom. Men Teflonhjerne gjør at det ikke alltid blir tilfelle.

    Ha en vakker onsdag og kos deg med venner både på blogg og ellers (familie er også venner, noen ganger)
    Mormorklem

    SvarSlett
  32. Hei Helene. Dette var et utrolig bra innlegg! Jeg har også kroniske sykdommer, så da er det hyggelig å ha en blogg å gå til. Det er ikke alltid armene mine klarer tastaturet da jeg er mye plaget med betennelse i håndleddene. Kommentarer er alltid hyggelig og et viktig drivstoff til å fortsette bloggingen. Gode klemmer fra Ellen.

    SvarSlett
  33. Fint innlegg! Jeg er enig i det meste, men jeg er nok en av dem du ikke hører noe fra. Jeg har tatt et valg om å ikke kommentere, det tar for mye av min tid. Jeg vil heller bruke tida på å fotografere. Da forventer jeg selvsagt ikke at andre kommenterer hos meg heller. Takk for at du tar deg tid til å være vert for fotoutfordringer!

    SvarSlett
  34. Dette er første gang jeg besøker bloggen din og må si at dette innlegget var et godt første-innlegg!

    Blogg er bare en måte blant mange å få venner og nettverk på. Jeg hadde heller ikke trodd jeg skulle få venner via bloggingen, men når det skjer er det veldig fint.

    Jeg kan lett miste oversikten over hvor jeg har kommentert og en del ganger har jeg mye å dele som gjør at jeg ikke klarer følge opp kommentarer fra eldre innlegg, så jeg ta iblant et tilbakeblikk for å summere opp og svare på det folk har kommentert. Det er meningsutvekslingen og kommenaterer som gjør bloggingen ekstra fin. Tause lesere er godt å ha, men ikke hvis det blir veldig taust lenge. Da savnes dialogen.

    Og ja: Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg ikke klarer følge opp kommentarer eller retur-besøke, blir litt redd for å miste kontakten.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)