søndag 16. oktober 2011

MANDAGSTEMA uke 42


Heisann! Er du klar for en ny uke? Mandagstema kommer du uansett ikke unna denne uka heller, håper du er glad for dèt:o)

Jeg er veldig glad i mat. Og jeg holder meg laaaangt unna alt som har med lavkarbo å gjøre, Mener at et sundt og variert kosthold sammen med daglig fysisk aktivitet, er det beste for kropp og sinn. Ikke at jeg er så veldig flink der - jeg liker å nyte kalorier, istedet for å telle dem. Ja, ja. Nok om dèt.

Det skal ihvertfall handle om mat i ukas Mandagstema. Ordet jeg utfordrer dere med idag, er SPISELIG

Her er mitt bidrag - et bilde fra en bærtur fra tidliger i høst.

Da er jeg som vanlig spent på Deres bidrag. Kan dere vise frem et eller annet SPISELIG?


33 kommentarer:

  1. Hvor lækkert :-D
    Vi må til at finde noget spiseligt, alle os mandagstema-bloggere :-)

    SvarSlett
  2. Mmmmm det så virkelig deilig ut !!!
    Ønsker deg ei hærlig ny uke
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  3. Nytta och nöje samtidigt och så massor med frisk luft och skogsdoft!

    SvarSlett
  4. Hei Helene.
    De blåbærene så veldig gode ut.. Hvert år føler jeg at vi surrer bort de månedene hvor vi kan få gått i skogen å plukka bær .

    Trivelig at du vil delta i min lille give away..
    Ønsker deg ei kjempefin uke..
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  5. yummy bilde ;) og bra tema !
    er nok enig med deg hva angår lavkarbo ja ...

    SvarSlett
  6. Flott bilde av markens grøde. :)

    SvarSlett
  7. Det er bare flotte bær, jeg elsker blåbær og tyttebær... yummy - Ser meget lækkert ud,Helene

    SvarSlett
  8. Vilka underbara skålar fyllda med bär - jag blir riktigt avundsjuk ;)

    SvarSlett
  9. Nydelig bilde Helene! Ingenting er så sunt som bær! NAM! Ønsker deg en god ny uke. Klem Ellen.

    SvarSlett
  10. Bær, nam. Sender meg sporenstreks i kjelleren for å se om det er noe der :-)

    SvarSlett
  11. Vilken härlig bild! Visst känner man sig rik när man kommer hm med så här mycket bär. Önskar dig en fin vecka. Klem från Sverige.

    SvarSlett
  12. Det ser godt nok lækkert ud.. :-)

    SvarSlett
  13. Hej! Det var många fina bär som du plockat. Det är gott med sylt och saft på olika bär. Ha en fin dag !

    SvarSlett
  14. For en lekker bærfangst! Synes jeg kjenner smaken av blåbær bare ved å se på bildet. :)

    SvarSlett
  15. God mandag og ditto uge til dig og andre som kigger ind.
    Jeg får lyst til at samle slåen (slåpetorn??), så jeg kan lave min slåensnaps.

    SvarSlett
  16. Så herlig bilde. Ble jo helt lysten på bær her! Heldigvis her jeg en mengde i fryseren til vinterbruk. Her er det grått og trist i dag med skikkelig høstvær. Godt å sitte inne i varmen og nyte frokosten med kaffe. Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett
  17. Det er lenge siden jeg har plukket bær, men dette så godt ut. Helst spiser jeg dem slik, er ikke så veldig glad i syltetøy.

    SvarSlett
  18. Underbart med goda bär som plockas under en uppfriskande skogspromenad:)

    SvarSlett
  19. Så var det alt mandag - igjen! Alltid like koselig å komme innom bloggen din for å se på alle de fine bildene du og de andre legger ut. Ønsker deg en fin dag! :o)

    SvarSlett
  20. Den skogspromenaden gav fin belöning. Vilket härligt foto på både blåbär och lingon. :-)
    Blåbär gillar jag mer än lingon. ;-)
    Men lingonsylt är inte heller dumt eller rårörda lingon.

    SvarSlett
  21. Men så gott, riktigt sugen på en blåbärspaj nu :)

    SvarSlett
  22. Jag plockar och hundarna äter blåbär när vi är ut;-)))
    Ha en skön vecka;-)

    SvarSlett
  23. Det ser så himla gott och nyttigt ut.. jag stannar en stund och njuter för fullt. Idag har jag slagit två flugor i en smäll.. bara så du vet.. men jag bjuder gärna på en kopp kaffe med mjukiskaka :)

    SvarSlett
  24. Lækkert bærbillede...hvor er det skønt at naturen kan give os så meget. En dejlig aften til dig *KLEM*

    SvarSlett
  25. Avundas sådana bilder för det visar oftast att man själv plockar och fyller sin frys. Blåbär är inte bara gott utan är ju också så nyttigt.

    SvarSlett
  26. Oj, oj, oj så mycket gott du har här idag. Ett smakligt tema tycks det mig.

    SvarSlett
  27. Sikken en høst - farvestrålende lækkerier fra naturen :-)

    SvarSlett
  28. Åh, så läckert det ser ut! Tänk att detta finns gratis att plocka ute i naturen.

    SvarSlett
  29. Takk for alle hyggelige kommentarer - og alle de flotte bildene dere bidrar med!

    Jeg har ikke kommentert hos noen av dere denne gang, rett og sølett fordi jeg har vært syk... ikke noe alvorlig, men jeg har brukt tiden på å pleie meg selv og bli bedre:o)
    Jeg kommer sterkere tilbake!!
    Heleneklem

    SvarSlett
  30. Jeg burde nok servert deg noe skikkelig helsebringende, Helene - fruktsuppe kanskje... Nå er ikke klippfisk akkurat usundt heller :-)
    Ønsker deg riktig god bedring, og ta all den tid du trenger!

    SvarSlett
  31. Frisk frugt er altid dejligt :-)
    Jeg har nu været en tur i sidste uges spisekammer :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)