tirsdag 5. juli 2011

Kjøkkenhagen i uke 27


Det begynner virkelig å skje ting i kjøkkenhagen hos meg. Reddikene begynte å modnes for et par uker siden, så de får bein å gå på. Jeg bruker dem både til brødskiva og til salater.





Gulrøtter vokser bra, jeg regner med å begynne høsting om en ukes tid.


Isbergsalat og ruccolasalat høstes også daglig nå. Jeg sådde en ny forsyning fo en drøy uke siden. Da har vi utover hele sommeren...
Mandelpotetene blomstrer, så det varer nok ikke så lenge før de første potetene taes opp:o)

Ellers bruker vi urter fra hagen daglig, i matretter og salater. Noen bruker jeg også i baguetter og Foccachiabrød.

Ha en fin kveld!



13 kommentarer:

  1. Sikke mange skønne grønsager du har - jeg har ingen køkkenhave, men syntes at det ser spændende ud.
    Det må da også være spændende at så et frø - og så se at der kommer noget ud af det.
    Det er da lidt "træls" af du fik afslag fra NIB - jeg vil da også mene at have og hus går i hånd.
    Tror ikke at der findes noget sådan i Danmark - men min blog er jo også om ALT.
    Tak for din kommentar til min have.
    Ha´en god tirsdag aften.
    Knus Hanne Bent

    SvarSlett
  2. Ja, Hanne Bente! Der er fint å kunne gå ut i haven ig hente grønnsaker til sin middag:o)

    Helene

    SvarSlett
  3. Hei :) Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Jeg ser reddikene i grønnsakshagen hos meg også begynner å komme. Siden det er første året med grønnsakshage for min del har jeg lært noe i år, for jeg har nok plantet reddikene for tett.. Men, da blir det bedre neste år. Legger meg til som følger hos deg også, for hit vil jeg gjerne komme igjen!
    Ønsker deg en finfin kveld!
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  4. Morro å se kjøkkenhagen. Og så deilig å hente sine egene grønnsakene når du skal lage mat!

    ;-)

    SvarSlett
  5. Herlig å kunne hente inn frukten av eget arbeid slik :-) Kjøkkenhave blir det her også på sikt og de reddikene dine så alldeles nam-nam ut! Ha en fortsatt deilig uke Helene!

    Klem Tone

    SvarSlett
  6. What a lot of beautiful fresh green !!!...like it !! enjoy ...love Ria...xxx..

    SvarSlett
  7. Kjempefin kjøkkenhage! alt ser nydelig og godt ut:) Mmmm! Klem Ellen.

    SvarSlett
  8. Kor masse godt du hadde i kjøkkenhagen din, kjente æ blei sulten :O)
    Min kjøkkenhage ble ikke oppdatert iår, skjøner nu at det var dumt, har bare gressløp der , og masse forskjellige urter, salaten æ sådde tidligere i drivhuset, blei ikke plantet ut,så nesten alt døde, kanskje æ å få ut det lille som har overlevd :O)
    Ha en fin kveld, og kos dæ i hagen din , hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  9. Så deilig å ha sin egen kjøkkenhage. :)
    Grønnsakene smaker jo så mye bedre. :)
    ha en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Deilig med egen kjøkkenhage..Jeg laget også en - mini, men skal si det gror:)) Nå gjenstår det bare å ha tid til å sitte i ro hihi, og mikse sammen noen krydderurter til maten:)
    Ser nedenfor her at du fikk avslag..Og det skjønner ikke jeg er mulig - men nå skal en vel ikke skjønne alt heller da..Smart idè med "Hagenib`er! Jeg er med:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  11. Så mange hærligheter i hagen din,skal si det gror godt der hos deg:)
    Det blir endel hageinnlegg hos meg også nå på denne tiden av året,men tenkte å søke om å bli medlem hos NIB til vinteren,hihi;)
    Jeg mener absolutt at uterom og innerom går i ett,det er jo så mange skriverier om det i interiørbladene også nå om dagen...Forstår godt skuffelsen din....
    Ønsker deg en god uke videre!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  12. Mums, det är så gott med färska grönsaker, smakar något helt annat än de man köper.
    Frodigt är det också hos dig. Hoppas YR klarade hålla vad dom lovade och att du får en fin dag idag, här i Drammen är det mulet ännu..
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  13. Hei :) Så moro det må være å hente deilige grønnsaker rett fra hagen! Flink du er! Gleder meg til å gi det et forsøk jeg og, men jeg har innsett at det må bli til neste år! Litt for mye på gang i år med nytt (gammelt) hus! Fin lørdagskveld til deg :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)