søndag 19. juni 2011

Prosjekt Hjemmelagede utemøbler

Jeg har lenge hatt lyst på en stilig sittegruppe ute på verandaen . Synes det er litt kjedelig med bare vanelig "spisegruppe".
Så, her i forrige uke, fikk jeg en flott idè av en god nabo som hadde laget sittegruppe av Paller og Pallekarmer!

Det var bare å dra avgårde å hente, på min kjæres arbeidsplass. Der er det nemlig nok av paller og karmer:o)

Etter å ha fylt opp hengeren, bar det avsted til en butikk som solgte maling. Jeg plukket ut en passende farge, og min kjære Handyman kastet seg over malingsspannet så fort vi var hjemme:o) Jeg er så heldig, for min kjære er så flink til så mye. Og han er meget effektiv, skal helst ha blitt ferdig igår:o)



Det er som regel jeg som er desighneren, og min kjære får jobben gjort:-) Vi er som regel ganske enige, for vi har veldig lik smak!

Igår ble bordet ferdig og her er resultatet:



Vi har satt på hjul under bordet, slik at det er lett å flytte på. Pallene er skrudd sammen, så de ikke skal "skli". Det eneste vi mangler nå, er en tilpasset glassplate på toppen.

Nå har min kjære påbegynt resten, altså selve sittegruppen. Vi velger en hjørneløsning, siden det passer best hos oss. Jeg gleder meg til den blir ferdig, da skal det måles til madrasser og puter!!

Imens, koser jeg med det nye bordet, som allerede er tatt i bruk:o)



Jeg kommer snart med oppdatering!

Ha en fin søndagskveld!

17 kommentarer:

  1. Nydelig, så flinke dere er!
    Gleder meg til å se resten.
    Ha en fin søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Så smart. Bordet ble kjempefint. Veldig god ide.

    Klem

    SvarSlett
  3. Fint, smart, gjenbruk og egen design! Dette liker vi :-) Spent på å se resten av sittegruppa! Ha en fortsatt flott søndag

    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Herlig! Så enkelt og genialt!

    Tintinklem

    SvarSlett
  5. Rigtig smart med sådan et bord.
    Ha´en god søndag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  6. Jeg har sett noe lignenede i et hage/interiørblad - det er jo bare så smart. - og så er det jo litt spesielt med det en har laget selv. Bordet ditt ble kjempe fint - gleder meg til å se resten!
    Det fungerer slik hos oss også - jeg pønsker ut - og min kjære er handyman!
    Ha en fin søndag :-)
    Hilsen Hagealven

    SvarSlett
  7. Ja, dette var en god idee....
    Kretivt og flott!
    God søndag til deg:))

    SvarSlett
  8. Hello, Helene!
    Very interesting plant! Have not seen anything like this before. Thank you for sharing this with us!

    SvarSlett
  9. Nydelig!!!
    Gleder meg til å se mer....:)
    Jeg har også lyst på en pallesofa i et hjørne...men mangler hjørnet:))
    Pallebord lagde jeg i fjor - har det inne med mange interiørblader i hyllene under:)
    Ha en fin kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  10. så fint du har ordnet det! Flotte møbler!!! :)

    SvarSlett
  11. Så fint det ble, Helene! En kjempeidè å lage bord av paller. Skikkelig stilig :)
    Nå er jeg spent på resten.

    Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  12. Spennende! Blir veldig fint :).

    Så kjekt når man utfyller hverandre på slik måte.

    Ønsker deg en riktig fin start på uken og lykke til videre i prosjektet :)

    SvarSlett
  13. Han mannen din er flink og snill:)

    Fint bord, fint dekorert og fine bilder:)Venter spent på resten av prosjektet:)

    Ha det fint så lenge.

    SvarSlett
  14. Hello thanks for comment my blog...your blog is also lovely...translating does not work yet ...i came back soon...have a nice week Ria...xxx...

    SvarSlett
  15. Kjempestilig! Gleder meg til å se mer! Flott blogg du har, forressten! Oppdaget den nettopp, og skal snuse rundt mer en annen dag, men bør nok legge meg nå...
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)