torsdag 9. juni 2011

Hvitt i Hagen


Det er Juni..det er sommer..og hagen gleder seg over alle sine skjønne blomstervenner som alle har slått ut håret:o)



En blomst som dominerer stort i Hagen min akkurat nå, er prestekragen. Der er en typisk Juni-blomst, som får meg til å tenke på romantikk og midtsommer.



Prestekragen vokser villt i store deler av landet, men jeg har ingenting imot å ha den som staude i hagen min. Den sprer seg villig, og jeg "temmer" den slik at den vokser der jeg vil ha den. Jeg synes den er fin alene, men også i samplantinger med andre stauder.

Prestekragen er også veldig fin om kvelden, da den lyser opp i hagen når tussmørket kommer. Den gir en sånn fin måneskinnsglød...

Her er et bilde som jeg har vist før.. men jeg tror det tåler en reprise:o)






 Hvite blomster gjør seg alltid, alene eller med andre farger... her er mere hvitt med og uten partnere..



Fjellarve












Hundekjeksen er vakker, synes jeg!

Ønsker deg en fin kveld videre!




11 kommentarer:

  1. Nydelige bilder!
    Synes også hvite blomster er så vakre.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Så fine bilder - du er jammen en god fotograf. Fargene blir så klare og rene. Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Hej Helene.
    Super flotte billeder du har taget af dine hvide blomster.
    Nyder denne skønne musik på din blog...hvad hedder temaet?
    Ha´en fortsat god torsdag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  4. Fina bilder! Ser mysigt ut!

    Ha en trevlig kväll! :-)

    SvarSlett
  5. Smuk er den Prestekragen, en rigtig sommerblomst. Syntes især den er smuk sammen med dine grå sten/klipper.
    Elsker farven på dine gammeldags havemøbler. Charming.

    SvarSlett
  6. Prestekrager er sommer! Flotte bilder du viser oss igjen. Venter ivrig på at mine skal springe ordentlig ut her også :-) Ha en deilig pinse!

    Klem Tone

    SvarSlett
  7. Så flink du er å ta bilder.Har du gått på fotokurs?Jeg har veldig lyst å gå på kurs, har netopp begynt å intresere meg for foto...Linn

    SvarSlett
  8. Takk for komplimentet, Linn! Neida, det er selvlært:o) Har fått lidenskap for fotografering, særlig etter jeg begynte å blogge. Fikk et flott NIKON-kamera for et drøyt år siden, med Macro-linse. Det er veldig moro:o)
    Heleneklem

    SvarSlett
  9. Hei Helene :)
    Nydelige bilder! Hvite blomster er vakkert i hagen.
    Prestekragene blomstrer her også, og jeg synes de er koslige med en gammeldags sjarm. Jeg lar de stort sett stå der de dukker opp, men fjerner de enkelte steder.

    Ønsker deg en flott helg.
    Klem :)

    SvarSlett
  10. Nydelige prestekrager og vakre bilder! Ønsker deg en hyggelig helg. Klem Ellen.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)