onsdag 8. februar 2012

FARGERIK AFTEN MED HALVOR BAKKE!



Igår var jeg på Fargerik aften på Fargerike-kjeden, avd. Christoffersen i Skien. Der var  også Halvor Bakke.

Han holdt et spennende og lærerikt foredrag om vårens trender innen interiør og farger.Bakke er virkelig en fargerik person, veldig underholdene å lytte til og - ikke minst, utrolig dyktig i det han driver med!

Etterpå fikk vi servert herlig Tapas! Vi fikk gått og tittet litt rundt i butikken, noen av oss fikk shop'et litt også.
Mot slutten var det utlodning og utdelig av goodiebags:o)
Jeg er glad for at jeg var èn av de 350 menneskene som fikk plass. Det var nemlig mange som ikke fikk meldt seg på fordi det var fullt...

Her er bittelitt om de nye Vårtrendene:

Fokus: Ungt, Tradisjonelt, Ekslusivt
Totalt:Noe for enhver stil og smak.

Trend Tapet:
Store mønstre, mørkere farger, mønstret tapet på mer enn èn vegg,individuellt preg.
Mr. Perswall "Fashion" - les mer H E R

Trend Gardiner :
Fra tak til gulv, god søm - gjerne med fôr, mer tekstiler
Man går mere vekk fra lift, og heller mer mot tratisjonelle gardiner.

Tekstiltrend:
 Mix striper, ruter og mønstrete sammen.


UT:
Shabby Chic, hvite blonder og "Carpe Diem"skilt på vegg osv..., Hvite slitte møbler . .

INN: kontraster, personlighet, møbler i Koloni-stil blandet med enkel, ung stil.

Vårens store farger er Blått - Grønnt - Cerise
Det skal i hovesak være fargerikt - både sterke farger og duse pasteller. Ja - litt for enhver smak.

KONTRASTER!
Bruk forskjellige tekstiler og bland dem sammen. Grovt sammen med fint osv...
Industri-look med touch av romantikk... Koloni-møbler kommer igjen!

Her litt av bildene jeg tok fra utstillingene i Butikken:









Vintage og industry-look gjelder fortsatt i stor grad . . 












Jeg er veldig glad for at blåfargen er en av de dominerende trendfargene. Blått blir jeg aldre lei av:o)



Tapet som f.eks. ser ut som strikk, er INN! Ganske så tøff, synes nå jeg:o)



Det var et bitte lite utvalg av vårens trender.

Jeg må få si et jeg ikke er noen ekspert på området. Jeg gjengir bare hva jeg så og lærte på denne fargerike kvelden:o) Noe visste jeg fra før, og noe var helt nytt og spennende:o)

Bakke presiserte at hver og en må følge
magefølelsen - og innred med personlighet!


Personlig er jeg veldig glad for at det skal være fargerikt i år!
Er DU glad i farger?




10 kommentarer:

  1. Såååå fargerikt og flott trend da gitt...nå fikk jeg lyst til å pusse opp :0)

    SvarSlett
  2. Ja, har sett at det blir så flotte farger i år, på klærne også, og det liker æ :)

    Så masse fint du viste oss, regner med du ; moldkoste ; dæ ( hihi..nordnorsk ord ) , ha en fin kveld, Helene, hilsen Lisbeth ;O))

    SvarSlett
  3. JA, jeg er glad i farger, men av og til må jeg roe ned med hvitt. Hvis du vil kan du se litt av leiligheten vår i et blogginnlegg fra i dag hos meg. Flotte bilder du har tatt. Ser at trendene beskrives litt forskjellig alt etter hvor du finner dem. Jeg har lest meg opp på trender etter interiørmessa på Lillestrøm, gjør det som en del av jobben min. Men det vi er enige om er at det er farger OG at det er mye forskjellig:) Håper du har det bra, varm klem:)

    SvarSlett
  4. Ja, som sagt - jeg gjengir bare hva en av Norges mest kjente Interiør-stylist forteller:o)
    Jeg er ingen ekspert, og jeg skriver heller ikke om min stil og smak i dette innlegget:o)
    Er enig med deg Ingeborg, at hvitt er fint - uansett mote:o)

    SvarSlett
  5. Ja, og fint er det at vi alle har lov å velge vår stil, uavhengig av moten!
    Men du har laget et fint innlegg om dette, og virkelig fått vist det du hørte! Det syns jeg er fint! Ha en fin kveld og en god natt snart!
    -Margit-

    SvarSlett
  6. Ååå, liker dette!!!

    Beate♥

    SvarSlett
  7. Sikkert veldig flott foredrag og artog og være med på:)
    Jeg er glad i litt farger ja, men ikke for mye:)
    Er veldig glad i sort og hvit base, men og sjokke til med litt farger her og der!

    Industristilen syns jeg og er kul:)

    SvarSlett
  8. Spennende kveld kan jeg tenke meg:) Herlig med nye ideer som en kan blande inn i sin egen smak.
    Hmmm, kommer han til Sandefjord tro...

    Klem Grace-Jane

    SvarSlett
  9. Hørtes ut som en herlig kveld:O) Jeg elsker farger, særlig nå på denne tiden av året. Og veldig greit at man kan gjøre som man selv vil. Ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  10. Hei og takk for fin kommentar på bloggen min! :)

    Her var det fint å være, jeg kommer garantert tilbake!

    God torsdagskveld ønskes :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)