søndag 8. mai 2011

Vår-tur til Gdansk


Jeg har hatt en herlig helg sammen med en god venninne i Gdansk, Polen. Der borte var også våren i full gang, men det var faktisk litt kjøligere der akkurat nå... Været var strålende ellers, så vi var heldige likevel. Tida har gått med til shopping, restaurantbesøk og avslapping. Her er noen bilder av steder rundt om i byen som jeg synes det var værdt å forevige:




Kan du tenke deg noe mer spennende en masse små butikker med forskjellig spennende "Krimskrams"? I Gdansk er det mange av dem, og jeg tok bilder, selvfølgelig:

God, Gammeldags Drops- og Kaffe/te- butikk:-)



Det er klart at mye av turen går med til titting og shopping, men halve opplevelsen for meg, er mat og drikke. Deilig å bare "ramle" innom en bar eller restaurant for å innta enten flytende eller fast føde...:
Billig og fantastisk god mat i Gdansk



Kveldene ble tilbragt på denne "ChillOut"- baren hvor de hadde fantastisk gode drinker samt en uforglemmelig Bruschetta! 


Jeg vil anbefalle alle som ønsker en litt annerledes langehelg å ta turen til Gdansk. Gamlebyen er utrolig flott. Der har de beholdt gamle bygninger og kirker, samtidig som de er trendy innen bar og restaurant bransjen. Gdansk er en fin mix av gammelt og nytt. Prisene er også veldig gunstige, så du slipper å snu på hver krone:-)



T A K K    F O R    T U R E N    !






4 kommentarer:

  1. Tittet innom denne søte bloggen, så vakker header du har.....vakre blomster i min favorittfarge lilla.

    Ser ut som du har hatt en herlig husmorferie, deilig.

    Om du vil prøve lykken har jeg giveaway.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Fine bilder fra en flott by. Ser ut som dere hadde en begivenhetsrik tur :)

    Ønsker deg en fin ny uke.

    SvarSlett
  3. Hei igjen og takk for fin kommentar på sida mi :) Fin blogg du har! Eg legg meg til som følgar :)

    SvarSlett
  4. jeg er sikkerpå at dere hadde det fint!
    Begge kan kunsten å nyte, kose seg, enten det er i skogen eller i byen, hjemme eller ute!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)