lørdag 28. mai 2011

Prosjekt Kjøkkenhage


 Joda.. det går fremover med kjøkkenhagen. Det begynte med 2 Rammer/pallekarmer som min kjære Handyman hadde laget til meg. Deretter måtte gresset fjernes, det måtte luke og hakkes...  Den ene pallekarmen ble fylt med selvprodusert kompostjord, sammen med sandblandet matjord og litt kukompost. Her  skal poteter og gulrøtter gro...




I den andre har jeg lagt fiberduk. Spikret den fast i karmen, så jord ikke skal lekke ut.. Her skal urter, salat og annet småtteri vokse..

Pus er nysjerrig... kanskje en passende do, tenker han nok:o) Hi hi!



 Nå begynner det å ligne noe! Jeg har flyttet gressløkplantene mine, plantet basilikum, oregano og koriander. Og potetene, som jeg ikke fikk satt før 12.mai, har begynt å spire. De titter så vidt opp av jorda:o)


Ja, dette er bare begynnelsen, jeg har mer frøsådd som skal plantes ut, men det står fremdeles i mine SMÅ DRIVHUS.
Ellers har jeg også direktesådd Reddiker, Rucola- og Isbergsalat, som har begynt å spire så vidt..

Det er faktisk første gang jeg har min egen kjøkkenhage, tidligere har jeg bare holdt på med blomster og busker.
 Du verden, så spennende det er å dyrke sine egne grønnsaker!

Dette blir gøy!





6 kommentarer:

  1. jeg gleder meg til salaten!Det pleier å bli masse på en gang!
    frisk koriander er også godt! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så mye godt du har i bedet. Tenk helt nyplukkede poteter til middag, fra egen hage, med gulrøtter:-) kjempegodt.Lykke til, og god helg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Dette blir gøy! enig, ser fram mot att se dina grönsaksodlingar. Kjøkkenhage är himla spännande, minst lika kul som blomster :)

    SvarSlett
  4. Hej Helene.
    Det ser rigtig spændende ud - dejligt at kunne dyrke sine egne grønsager.
    Rigtig sød kat du har.
    Ha´en god lørdag aften.....
    Jeg venter stadig på mit nye barnebarn....
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Hej Helene.
    Det ser rigtig spændende ud - dejligt at kunne dyrke sine egne grønsager.
    Rigtig sød kat du har.
    Ha´en god lørdag aften.....
    Jeg venter stadig på mit nye barnebarn....
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  6. Hei!

    Takk for koselig kommentar ;-)

    Så spennende med kjøkkenhage! Det ønsker jeg meg også. Tror kansje det blir neste sommers prosjekt. Gleder meg til å følge med videre ;-)

    Klem klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)