lørdag 14. mai 2011

Helene uten Hansker!


Da var det tid for litt luking i bedene. Og ettersom jeg ikke kan fordra å bruke hansker, satte jeg igang med bare hender:o) Jeg har ventet en stund med lukingen, rett og slett fordi det alltid dukker opp nye staude-avleggere hvert år. Og de kan IKKE lukes vekk. Nå har det grodd såpass at jeg kan se hva som kommer opp av jorda. Jeg graver forsiktig opp nye småplanter og setter dem i små potter. Der får de stå til de er store nok til å klare seg på egenhånd:o)




Noen bed synes jeg er penest med bare mørk jord, andre er fine med bark.


Hva synes du?

5 kommentarer:

  1. Hejsa.
    I nogle af mine bede har jeg også kun bar jord - i andre pyntebark - kan godt lide dit bed med tulipanerne ( ud til græsset)
    Ha´en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  2. Ååå så fint det er hos deg!! Smart å vente med luking når nye spirer dukker frem;-)) Jeg ble inspirert til å luke nå!
    Ha en fin lørdagskveld;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempefine bed, Helene, du har tydelig blikk for hva som er vakkert!
    Her er jeg også redd for å luke bort "verdifulle" små staudespirer, særlig har løytnantshjerte frødd seg ser jeg, og de vil jeg ta vare på.

    Ønsker deg en fortsatt god helg :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Jag tycker du har det fint, helt raka gräskanter och nylukade bädd, kan det bli vackrare? Så smart att ta vara på småplantor, i år har jag inte börjat krafsa i jorden ännu, kanske jag har tur och hittar någon jag också?

    SvarSlett
  5. Så vakkert du har gjort det i beddene:)
    Synes det er fint med både barkdekke og bare jord i beddene.
    Det kommer ann på hva som vokser der.

    Har plantet roser og busker i dag:))

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)