lørdag 14. mai 2011

Hageelskerens store skrekk...

Bildet er lånt fra nrk.no


....er vel den fryktede "Mordersneglen"..IBERIASNEGLE som den heter. Jeg er så heldig at jeg foreløpig IKKE har hatt besøk av denne brune, ekle, slimete skapningen i min hage. Jeg vet at den finnes i hager bare noen steinkast unna, men den har altså ikke funnet veien bort til meg. Ennå.
Vi får håpe at den lange, kalde vinteren har klart å ta knekken på en del av dem i år..Hvordan er det med dere andre? Noen som er plaget av Iberia-innvasjon?

5 kommentarer:

  1. Har ikke fått besøk av denne enno jeg heller,bank i bordet ;-D
    Liker også best å grave i jorda med bare fingrene men det er ikke så kjekt når fingrene sitter fast i kattebæsj :-((
    Ha en god søndag.

    SvarSlett
  2. Jag har den och alla andra i nabolaget. Men den är inte till så stor skada, tvi,tvi. Jag går rundor sent om kvällen, plockar ca 30 varje sommar. Dom små åkersniglarna är värre, fick in dom med en last tagetes, dom är ett härk dom, små saker som äter salladen. Jostabär är en kryssning mellan solbær och stikkelsbær, veldig syrlig och god när jag smakte hos min väninna.
    Ha en fin hagesöndag :)

    SvarSlett
  3. I dag fant jeg to av de ekle skapningene under noen løv i hagen,så nå er jakten igang...
    Usaklige kryp...

    ønsker deg en god natt og fiin søndag

    SvarSlett
  4. Har kun set en af disse i år - men har for nogle år siden været rigtig plaget af dem.
    De ødelægger heldigvis ikke rhododendron - men ellers æder de alt.
    Salt og kogende vand - så dør de.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Hei! jeg er heller ikke vært plaget av den sneilen
    og håper jeg aldri blir det, men vi får håpe vinteren har ordnet litt opp.( da er jo vinteren godt for noe)
    Hyggelig komentar du la hos meg,jeg stortrives i mitt drivhushjørne resten av familien vet altid hvor de finner meg nå.
    Ha en fin søndag Marit.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)