onsdag 25. mai 2011

Mine små "Drivhus"

"Man tager hva man haver" har jeg hørt enkelte si... Det gjelder også her hos meg, som ikke har et drivhus..

Jeg bruker rett og slett oppbevaringsbokser i plast med lokk.

Veldig effektivt og ryddig. Om dagen letter jeg litt på lokket, for å lufte litt. Om kvelden legger jeg lokket på, og setter boksene oppå hverandre. Jeg skal si det spirer fort og gror fint:-)


Her har jeg sådd Blomkarse, Thailandsk Basilikum og Månedsjorbær. Disse bærene fikk jeg lyst på etter å ha lest om dem på bloggen Moseplassen., som har et flott innlegg om Måndesjordbær!


I denne boksen har jeg sådd gulrøtter og erteblomster:
 
For tiden har jeg "bare" 2 bokser stående. Grunnen til det , er at jeg har direktesådd en del annet. Men jeg har enkelte ganger hatt opptil 10 oppbevaringsbokser med frøsådd og stiklinger.

Men jeg ønsker meg selvsagt et ordentlig Drivhus... Kanskje det blir til neste år?

H L E N E K L E M : O )

7 kommentarer:

  1. Dette var et skikkelig lurt tips!! Takk skal du ha - det skal jeg huske på når neste års frø skal såes:-)

    SvarSlett
  2. Så flott at min blogg inspirer deg til å gå ut selv om det regner :))) Skulle ønske den inspirerte meg selv også litt om dagene :) Ønsker deg en flott dag uansett.

    SvarSlett
  3. Genial ide - jeg har et "lille minidrivhus" til kun 1 pose frø.
    Ha´en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  4. De boksene var jo kjempesmarte! Månedsjordbær sådde jeg for et par år siden, og de lever fremdeles =) Rett nok noe redusert da...
    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Så lurt! Jeg ønsker meg også et drivhus, men dette var jo lurt inntil videre:-)

    SvarSlett
  6. Ganske enkelt og så smart :0)

    SvarSlett
  7. For et flott tips. Mulig jeg stjeler ideen din en dag:-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)