onsdag 11. mai 2011

Det blomstrer i Fjellhagen



Jeg er så heldig å ha en fjellhage som en del av hagen min. Nå i mai har det bare eksplodert og det har resultert i en kaskade av farger!


Azalea og Vårfloks i skjønn forening..



Over:
Denne gule her  kommer fra Hardangervidda! Tok med èn fra en tur vi var på for noen år siden. Den har siden blomstret hvert år med denne ene blomsten:-) Lurer på om den kan være i Takløk-familien, men er ikke sikker. Kanskje noen av Dere hagefrender kan fortelle meg hva den heter?


Legg merke til at  bladene er våte etter en etterlengtet regnskur...:-)


Blåbær og jordbær vokser i min fjellhage:-)

Håper at bildene var til glede for Deg:-)


6 kommentarer:

  1. Nydelig! Så langt rhododendron har kommet hos deg, kun knopper her enda:)

    SvarSlett
  2. Så flott fjellhage med nydelig beplantning. Litt regn gjør godt, så tørt som det har vært i Sør-Norge i det siste.
    Den gule planten som du har funnet på Hardangervidda, kan være rosenrot. Rhodiola rosea på latin.

    SvarSlett
  3. Flott ny header og fin fjellblomstring.Blomstrer snart noen av rhododendroene her også.Det er rosenrot,har samme plante i hagen min jeg også.

    SvarSlett
  4. Så vackert, massor av färg och fägring. Vilken praktfull syn din fjällhage bjuder på :)

    SvarSlett
  5. Beautiful collages of lovely flowers of pink, blue, yellow, white... most of them are very familiar to me. With the chirping of birds and occasional buzzing of insects, I feel refreshed. Thank you, Helene.

    SvarSlett
  6. Så flott fjellhage!
    Masse nydelige farger :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)