tirsdag 24. mai 2011

Morgenstund på trappen

Å sitte på trappa med morgenkaffen..skue ut mot hagen, er det beste jeg vet. Bare sitte å filosofere og lytte til fuglesang og humlesus...herlig! Her er det jeg ser av hagen når jeg sitter ute på trappen:


Sitting on the steps with the morning coffee .. Look out onto the garden is one of my favourite things to do.. . Just sit and philosophize and listening to birdsong  ... wonderful! Here is what I see in the garden when I'm sitting outside on the stairs:








Det er deilig å ha naturen rett inn i hagen på denne siden av huset.

Jeg sitter og drikker min kaffe en liten stund...før jeg tar med meg kameraet for å  ta litt bilder.
Denne gang er det bilder av blomsterknopper. Det er mange planter som står i knopp, som jeg venter litt utålmodig på skal blomstre....



It's nice to have nature right into the garden on this side of the house.

I sit and drink my coffee for a while ... before I take my camera to make some pictures.
This time there are pictures of flower buds. There are many plants that are in bud, as I wait impatiently for some to blossom ....
Peon

Iris

Prestekrager

Azalea

Orient-valmuer


Det er like rundt hjørnet nå...:o)
HA EN STRÅLENDE TIRSDAG!

7 kommentarer:

  1. God morgen, Helene :)
    Så fine bilder, snart kan du glede deg over rik blomstring i hagen. Pionen har kommet langt hos deg.

    Jeg har en utmerkelse/utfordring til deg på bloggen min. Titt innom og se om du vil ta den.

    Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett
  2. Koselige hagebilder:-) Så kjempeheldig du er som har naturern med berg og skog som grenser til hagen din! DET skulle jeg også gjerne hatt... men fordelen hos meg ved at vil ligger litt mer enn et steinkast fra berget er at vi har lengere ettermiddagssol og kveldssol enn naboene:-)
    Nydelig musikk du har lagt ut på bloggen din også!!
    Ha en riktig fin dag videre.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder fra hagen din!
    For en herlig hage du har, nydelig!
    Ønsker deg en fin tirsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. Morgenstund har gull i munn :0) Deilig sitte sånn og bare være til og la tankene flyte fritt.

    Så fine knoppebilder, og av hagen like så!

    Ha en deilig dag min venn, klemmer

    SvarSlett
  5. For en deilig start på dagen ja! Jeg sitter også ofte ute om morgenen og lytter til fuglene som kvitrer dagen i gang. Nydelig natur og hage du har rundt deg!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  6. ja, hvem elsket ikke å sitte på trappen!

    SvarSlett
  7. Mye pent å hvile øynene på hos deg og å sitte på trappen er veldig-veldig koselig.
    Vil du ha Valurt? Jeg kan se om det ikke finnes en avlegger et sted som den ikke bør være i hagen min og sende deg. Men husk at denne sprer seg lett og blir stor og vid :)
    send meg adressen din (maritabk@hotmail.com)så kan jeg sende en avlegger. PS. jeg har sneglefri hage! ennå!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)