fredag 1. juni 2012

ALLIUM - STORE, RUNDE KULER!!

I år har jeg for første gang Allium i hagen. Jeg er veldig fornøyd med disse flotte, store kuleformede blomstene! Et skikkelig dekorativt innslag i blomsterbedet:o)






Her i Skien er det regn og 5 grader idag..en skikkelig kontrast til været vi hadde for en uke siden.
Regn trengte vi sårt, men det kunne godt vært litt varmere:o)
Det får bli innekos med et glass rødvin eller to ikveld:o)

Jeg minner om at Juniutgaven av
 Månedens Monochrome
er lagt ut hos Fotoringen!
Jeg ønsker alle en herlig helg!

25 kommentarer:

  1. Misunner alle med grønne fingre. Så gøy det må være.
    Har kommet seg litt siden alt jeg har plantet til nå i år ser ut til å vokse og trives. Så sant ikke det kalde været om dagen tar knekken på det da....
    God helg og kos deg med vin. Misunner alle som liker vin og. Høres så koselig ut...klarer oss med pepsi vi.
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Sikke nogle smukke billeder Helena:)
    Jeg har også sat allium ned både i lilla og hvid,det er bare SÅ smukt:)
    Her er vejret også træls,blæser og er koldt...
    God weekend til dig og dine:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  3. Jeg elsker disse plantene nå!
    men de er like så vakre etterpå. Spray dem med klar lakk eller svarte og du har noen flotte dekorelementer til vinteren!
    Ha en fin helg Ingun

    SvarSlett
  4. Härliga bilder på vackra blommor!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  5. Nydelige allium..
    er så glad i de jeg og.
    Såvidt de har begynt å åpne seg her..kald ..kaldt og vind.
    Ha en flott helg med masse kos Helene.
    klem Anne

    SvarSlett
  6. Hvor er de smukke dine allium. Det er nogle fantastiske billeder du har taget :-)
    God weekend

    SvarSlett
  7. De er kjempefine :)
    Vi har også sånne i hagen i år. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk da jeg la løkene i handlevognen, men er i dag veldig fornøyd ;)
    Ha en fin helg. Klem Lene

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder :) Håper det går bra med deg. Ha en kjempefin helg. Klem fra meg

    SvarSlett
  9. De er meget dekorative og flotte farver ;.)

    SvarSlett
  10. Du er bare så flink med hagen din,kjekt å se :)
    De kuleformede blomstene dine var morsomme:)Kos deg ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  11. Flotte allium,har av de eg også men det ser ikke ut som de formerer seg har hatt de i noen år no,så eg må kjøpe flere løker av de,står veldig lenge og blomstrer.Ønsker deg en flott helg :=)

    SvarSlett
  12. Så vakre de er, da har jeg lært at de heter Allium.
    Kjedelig at det ble så kjølig nå.

    Fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
  13. What fabulous work you show here on your blog! Beautiful Allium..have lots in my garden. Your tulip work is outstanding ...oh, and I think I fell in love with Dennis:)

    SvarSlett
  14. De er kjempe fine. Har sådd to slike, men bare en kom opp.

    SvarSlett
  15. Hatt slike i hagen i mange år,de er kjæmpefine.Hvis du lar de stå så de frøer seg så kommer det opp noe som ligner på gress-strå,det er nye planter men det tar noen år før de blomstrer :)
    Ha ei fin helg og håper varmen kommer snart tilbake :)

    SvarSlett
  16. Allum'en friske godt opp med sine lilla farger.
    Supre bilder du har av den.

    Der e ikkje mye varmare her heller, og det hjelpe ikkje heller med den iskalde nordovinden akkurat.

    Ønske deg ei superflotte helg Helene.

    SvarSlett
  17. Ohh... Awsome Allium, I love it.

    ind regards,
    B.

    SvarSlett
  18. For det første er dette en nydelig plante, og for det andre har du knipset noen skikkelig gode bilder av den!

    God helg :)

    SvarSlett
  19. Alliumen din er skikkelig lekker :) De ruver, blomstrer lenge og frøstandene er også veldig fine, både i bed og bukett. Pass bare på og fjern frøstandene før de rekker å selvså seg, jeg glemte det et år, det ble litt av et lukeprosjekt :)
    Nyt dagene og litt rødvin, Helene, det har du fortjent. Stor klem fra Tua.

    SvarSlett
  20. For en herlig farge!!!
    Jeg bedriver tiden min med å få liv i et halvdødt blomsterbedd...
    Kanskje du har noen tips til hva jeg kan gjøre med det??

    Ønsker deg en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  21. Der Zierlauch ist sehr schön dekorativ. Er ist ein Kunstwerk der Natur...deine Fotos gefallen mir sehr gut...
    Liebe Grüße, Karin

    SvarSlett
  22. Hvor er de dog smukke.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag aften.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)