tirsdag 12. juni 2012

UT PÅ TUR - ALDRI SUR!


Denne uka har jeg begynt å trene. Ikke ikke på treningssenter, altså. Nei, dèt er ikke meg!
Jeg er glad i skog og mark, og skal jeg trene, blir det i form av å gå tur i skauen!
Denne uka har jeg altså begynt med å gå på tur. Og skal jeg få noen form for mosjon, må jeg la kamera ligge igjen hjemme. For jeg må gå fort.Til jeg blir svett og sliten.
Har jeg kamera med, blir det bare en rusletur som ikke gir andre resultater enn kanskje noen gode bilder:o)

Igår var jeg på min første "treningsøkt" i skogen. Jeg må innrømme at jeg hadde pust som en hvalross. Jeg eier ikke kondis nå, etter kreften og behandlingen som jeg hadde i våres.

Jeg trenger faktisk å gå ned noen kilo også. Jeg har vært aaalt for mye i ro det siste året.

Jeg er så heldig å ha skogen som nærmeste nabo. Her er det flott turterreng. Den runden jeg går, er veldig fin, med variert terreng - mye oppoverbakker. Turen tar ca. 30-40 min .- alt etter hvor god kondis man har.

Nei - nå har jeg ikke tid til å sitte her å blogge lenger. Jeg må ut. Før jeg ombestemmer meg...

Jeg ønsker dere en fin dag!!
Det skal hvertfall jeg ha;o)

14 kommentarer:

  1. Bra du har oppdaget det samme som jeg så jeg lar bli kamran om det ska bli noen trening!
    Kjempebra!
    Synd vi ikke bor i närheten så hadde vi kunnet gå ut i skauen sammen og peppet hverandre!
    Nå kan jeg peppe via dette media, men det blir ikke riktig samme sak...
    Ha en fin dag i dag

    SvarSlett
  2. Så bra:)) Da er vi flere som bedriver gå-trening:)) Det er så deilig å få lagt igjen stress og frustrasjon langs veien og det at man får frisk luft og får nyte naturen mens man trener...det er gullegodt:))

    SvarSlett
  3. Kjempetrening det på så mange måter å komme seg ut i naturen :o) Ønsker deg en herlig dag Helene <3 Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Visst är det skönast att träna i naturen. Jag har svårt att förstå de personer som frivilligt ställer sig inomhus och tränar den här årstiden. Kämpa på ;)Åsa

    SvarSlett
  5. Herlig å trene ute på denne årstiden, og ingenting er bedre synes jeg enn turer i skogen og på fjellet.Så godt for kroppen og hodet..nesten en slags meditasjon!:)Ønsker deg en deilig dag!Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  6. Ser ut som den finaste träningsrunda man kan tänka sig.

    Nej kameran kan man inte ha med sig om man vill motionera, då fastnar man bara överallt när kameraögonen kollar in motiv.

    Jobba på! ;)

    SvarSlett
  7. Veldig bra! Du vil merke resulater både fysisk og psykisk ganske snart. Trening er SMART investering, kort og godt.
    Lykke til!
    Anita

    SvarSlett
  8. Enig med dæ Helene, den beste treninga er og gå tur i skog og mark, og selvsagt uten camera, men hvær gang æ ikke har cameraet med mæ, e det så mange motiver æ kunne tenke mæ og ta bilde av, både dyr æ ser og naturen, og når æ har med cameraet, hender det dager da æ ikke finner noe og ta bilde av, men går man ut for og trene , er det best og ha cameraet hjemme, så bra at du er kommet dæ så mye, at du klarer og trene nu, trening er den beste medisin , æ sker og gå turer sjøl .hilsen Lisbeth ;)

    Lykke til videre med treninga di

    SvarSlett
  9. Det er ikke mange turene som skal til før du merker forskjell på pusten:))
    Kos deg på tur vennen ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  10. Naturen gör en gott. Härligt att höra att du är tillbaka från dina behandlingar och att du är på ett gott humör.
    Ha en bra dag i skogen.
    Annelie

    SvarSlett
  11. Blir så glad når jeg leser at du har begynt å trene, selv om det er tungt i begynnelsen, så er det likevel et tegn på at formen bedrer seg:))Jeg også liker best å trene ute i skog og mark, og aller helst på fjellet. Men har vanskelig for å legge vekk kamera.....bør vel bli flinkere til det jeg også!!
    Ha ei fin uke videre Helene!

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  12. Heilt enig i at turer i skog og mark og fjell:-) er det beste, så får ein frisk luft også. Eg prøver også å kome meg i form no med å kome meg ut, men må bli flinkare, og ja, kamera må bli igjen heime:-)
    Nydeleg bilete forresten, får lyst til å vandre på den stien. Lykke til med treninga Helene!
    Klem

    SvarSlett
  13. Så bra :) Godt for både kropp og sjel med tur, spesielt fint i skogen, høre på fuglesang og lukte på gode skoglukter. Nyt dagene, Helene. Klem fra Tua.

    SvarSlett
  14. Jeg skal hente pulsklokke på Posten i morgen. Da kan jeg følge med på om tempoet gir best effekt.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)