lørdag 28. april 2012

VENTER PÅ TULIPANENE!

Å, som jeg venter på at tulipanene skal blomstre!
Som jeg har nevnt tidligere, satte jeg ned massevis av nye løker ifjor høst.
Nå er knoppene grønne - snart får de farger og springer ut!

Her er noe av det som venter meg i hagen min i år:





Jeg må nok smøre meg med tålmodighet en liten stund til..


Fremdeles er det bare grønt . .
Jeg har også noen spennende tulipansorter som jeg ikke har bilde av,
Men det kommer når de begynner å blomstre:o)
Kanskje det skjer noe iløpet av en uke - for det er meldt sol og varmere fremover:o)

Er det fler enn meg som kjenner kriblingen
og spenningen uti hagen for tiden?  :o)

8 kommentarer:

  1. Det kribler, MYE om dagen :))

    SvarSlett
  2. Ja, du e ikkje aleina Helene, det krible noe voldsomt her o.
    I går planta eg 12 jordbærsplanter, gladiolløker, anemoner og fresia løker og tusenfryd frø, så eg leve i spenning. Ska o planta 5 steinbedsstauder, rabarbrabusk og 1 rhododendronbusk te. Og så har eg masse frø som som eg har te forkultivering oppe, som håpe og komma ut snart.

    Ha ein flotte lørdagskveld videre.

    SvarSlett
  3. Du har iallefall god grunn til å kjenne det krible, som har så mye fint å vente på! Lykke til! -Margit-

    SvarSlett
  4. Så mye fint!! :)

    Skjønner spenningen din ja :) Jeg planta vel 200 tulipaner i fjor, så er kjempespent! :D

    Har ikke kommet så langt som hos deg, ikke knopper engang.
    Noen har bare så vidt kommet seg opp av jorda.

    SvarSlett
  5. Hos meg sto tulipanene med fine knopper da vinteren kom tilbake og la hagen under ei tung snødyne.
    Nå er snøen endelig borte, og tulipanknoppene er fortsatt like fine.

    SvarSlett
  6. Hi Helene, Thank you for visiting my blog. It made make curious so I visited yours and I loved it. And your tulips? Your patience will be rewarded... by the beautiful surprises the tulips reveal. I will follow you as a member. Have a lovely Sunday!

    SvarSlett
  7. Dette minner meg om våren da yngstejenta ble konfirmert. Høsten før var jeg alvorlig syk og sykmeldt. For å ha noe fint å se fram til satte jeg så mange løker jeg bare orket. Og konfirmasjonsdagen blomstret mange av disse løkene.

    Så skjønner godt at du er spent, og tulipaner er jo bare vakkert:)

    SvarSlett
  8. Det kribler i magen min og Helene, hvær morra uansett vær og vind, må æ ut i hagen min og rusle rundt for og se etter forandringer som kunne ha skjedd iløpet av natta hihi:O)
    Det blir sikkert kjempefint i bedene dine, men skjønner godt du er utålmodig < :O)

    Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)