søndag 15. april 2012

MIN FINESTE VÅRBLOMST

Anne på Moseplassen arrangerer nå en konkurranse: Min fineste vårblomst. Jeg slenger meg med i siste sekund!!

Våren for meg, er blåveisen.Eller rettere sagt; Rødveisen. Denne rød/rosa utgaven dukker sjeldnere opp enn sin blå søster, og sammen er de utrolig vakre. Disse "veisene" tilhører Anemone familien.
Når skogbunnen er fyllt med denne blomsten - ja, DA kommer vårstemningen hos meg:o)

Her er min kandidat: Rødveis ifølge med Blåveisen:o)


Legger med et par bilder av den blå også:o)




Se flere flotte bidrag H E R






22 kommentarer:

  1. Nydelig bidrag Helene !!

    Nyt søndagen
    Klem heidi

    SvarSlett
  2. Smukke,smukke billeder Helena.

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av både rødveis og blåveis!! :) Skulle ønske vi hadde den her, men får trøste meg med kvitveisen:)

    Ha en fin søndagskveld Helene!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder, Helene, lenge til æ ser noe sont her i nord, sneen ligg ennu ut på plæna mi , ha en fin søndag, hilsen Lisbeth. :Ø)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder!
    Blåveisen er min favoritt. :-)

    SvarSlett
  6. Smukke billeder af blåveisen og lykke til...
    Mit bidrag er også blåveis og balkananemonerne.

    SvarSlett
  7. Den rødveisen var fantastisk vakker!
    Ønsker deg masse lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder. Rødveisen har jeg aldri sett, men den var fantastisk.

    SvarSlett
  9. Virkelig nydelige bilder av nydelige blomster :))
    Linda

    SvarSlett
  10. Ja, de er nydelige, bade alene og når de dekker skogbunnen. Ha en fin søndagskveld, klem

    SvarSlett
  11. Hei Helene:) Nydelig blåveis du viser.Håper det går bra med deg!
    Takk for deltakelse på min give away.
    Lykke til;)
    (PS. har ikke mottatt noe blad fra Lev Landlig- som jeg vant hos deg)
    Ha en fin uke
    Hjerteklem

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder:)
    Blåveis er sååå vår:)
    Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder, spesielt det nederste.
    Det er noe spesielt med blåveisen, den knallblå farven er bare herlig.
    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett
  14. Nyyydelige ♥

    Take care ♥


    Bente

    SvarSlett
  15. Fantastiske smukke billeder af skønne blomster. Lykke til i konkurrencen :-)

    SvarSlett
  16. Nydelig Helene! Håper det går bra
    med deg...tenker mye på deg :)

    SvarSlett
  17. OMG! I love these pictures! So beautiful shots, totally spring :)

    SvarSlett
  18. Aldeles nydelig! Her hos meg vokser det ikke blåveis, men i mammas hage finnes de. Skulle fått meg en avlegger derfra...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)