søndag 15. april 2012

MIN FINESTE VÅRBLOMST

Anne på Moseplassen arrangerer nå en konkurranse: Min fineste vårblomst. Jeg slenger meg med i siste sekund!!

Våren for meg, er blåveisen.Eller rettere sagt; Rødveisen. Denne rød/rosa utgaven dukker sjeldnere opp enn sin blå søster, og sammen er de utrolig vakre. Disse "veisene" tilhører Anemone familien.
Når skogbunnen er fyllt med denne blomsten - ja, DA kommer vårstemningen hos meg:o)

Her er min kandidat: Rødveis ifølge med Blåveisen:o)


Legger med et par bilder av den blå også:o)




Se flere flotte bidrag H E R






23 kommentarer:

  1. Nydelig bidrag Helene !!

    Nyt søndagen
    Klem heidi

    SvarSlett
  2. Smukke,smukke billeder Helena.

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av både rødveis og blåveis!! :) Skulle ønske vi hadde den her, men får trøste meg med kvitveisen:)

    Ha en fin søndagskveld Helene!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder, Helene, lenge til æ ser noe sont her i nord, sneen ligg ennu ut på plæna mi , ha en fin søndag, hilsen Lisbeth. :Ø)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder!
    Blåveisen er min favoritt. :-)

    SvarSlett
  6. Smukke billeder af blåveisen og lykke til...
    Mit bidrag er også blåveis og balkananemonerne.

    SvarSlett
  7. Den rødveisen var fantastisk vakker!
    Ønsker deg masse lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder. Rødveisen har jeg aldri sett, men den var fantastisk.

    SvarSlett
  9. Virkelig nydelige bilder av nydelige blomster :))
    Linda

    SvarSlett
  10. Ja, de er nydelige, bade alene og når de dekker skogbunnen. Ha en fin søndagskveld, klem

    SvarSlett
  11. Hei Helene:) Nydelig blåveis du viser.Håper det går bra med deg!
    Takk for deltakelse på min give away.
    Lykke til;)
    (PS. har ikke mottatt noe blad fra Lev Landlig- som jeg vant hos deg)
    Ha en fin uke
    Hjerteklem

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder:)
    Blåveis er sååå vår:)
    Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder, spesielt det nederste.
    Det er noe spesielt med blåveisen, den knallblå farven er bare herlig.
    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett
  14. Nyyydelige ♥

    Take care ♥


    Bente

    SvarSlett
  15. Fantastiske smukke billeder af skønne blomster. Lykke til i konkurrencen :-)

    SvarSlett
  16. Nydelig Helene! Håper det går bra
    med deg...tenker mye på deg :)

    SvarSlett
  17. OMG! I love these pictures! So beautiful shots, totally spring :)

    SvarSlett
  18. Aldeles nydelig! Her hos meg vokser det ikke blåveis, men i mammas hage finnes de. Skulle fått meg en avlegger derfra...

    SvarSlett
  19. thank you so much. fosbobetr good Archive

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)