onsdag 1. august 2012

DRIVHUSET I UKE 31: Solmodne tomater og annet godt!

Endelig bugner drivhuset av deilige, modne tomater!








I drivhuset vokser det helt utrolig nå. De nye agurkplantene som jeg sådde rundt St.Hans, har nådd taket alt, og de blomstrer som bare dèt. Modne slangeagureker om en ukes tid, tenker jeg:o)


På den ene paprikaplanten begynner fruktene å bli røde. Det har tatt tid, men jeg har vært tålmodig:o)
Nederst til venstre på bildet ser du salat-paprika, som også skal bli rød etterhvert.

Nå knaskes det hjemmedyrkede grønnsaker til frokost, lunch og middag - må bare passe på når det er nok å ta av.


Tenkte jeg skulle lage Bruschetta, siden vi har så mye tomater.
Bruscetta er både sundt og veldig, veldig godt:o)

Det er vel også på tide å sjekke potet-avlingen en av dagene....




20 kommentarer:

  1. Herlige bilder! En vakker dag håper jeg at jeg kan dyrke tomater i hagen jeg også! :)

    SvarSlett
  2. Å så mange nydelige bilder - og så inspirerende alt det du får til i drivhuset ditt :) du er utrolig flink og god med alt som gror du :) herlig! Håper du får en nydelig uke med smak av både tomater og agurker - og masse sol der du er. klem til deg

    SvarSlett
  3. Ojj så flotte tomater da ! Vi har også masse tomater , men de er ikke blitt røde ennå. Ja har vel vært for lite sol , tenker jeg. Har allerede rukket å spise tre fine agurker. Deilig å ha sånt selv. klem

    SvarSlett
  4. Å,nydelige tomatbilder!Det er noe helt spesielt med smaken også på hjemmedyrkede tomater!Ønsker deg en god dag!

    SvarSlett
  5. Det er så godt med egne tomater og annet godt fra egen hage.

    Kos deg! Klem

    SvarSlett
  6. Herlighet for ei avling :)) Masse deilige grønnsaker, det å ha egen hage er toppen av lykke, det er jeg ganske sikker på.
    Klem til deg og ha en flott onsdag, Helene.

    SvarSlett
  7. Flotte bilder Helene. For ein tomatavling du har, her gjenstår tomatene og få rødfargen, så me trenge mye sol og varme framover. Med agurkene like så. Men eg vente i spenning ei stund te.

    SvarSlett
  8. Ojj såå flink du er - jeg er imponert, tenk å kunne spise slike flotte grønnsaker som man har dyrket selv!! Flotte bilder også!!:))

    Ha en fin dag!! Klem fra meg:))

    SvarSlett
  9. Mmmmm....dette ser jo bare helt herlig ut!!
    Flotte knall røde tomater mot en dus grå bakgrunn, estetisk :-)
    Nyt Bruchettaen og tomatene dine!!
    God onsdag til deg med :-))

    SvarSlett
  10. Mmm... det så utrolig godt ut. Kunne tenkt meg en tur innom drivhuset ditt:O) Kos deg med siste rest av sommeren, tenk at det allerede er august? året bare forsvinner...Ha en fortreffelig dag, klem

    SvarSlett
  11. Flotte bilder av røde og fristende tomater!

    SvarSlett
  12. Hei Helevennen :)

    Så masse herligheter du har i drivhuset ditt :) Og såå fine bilder du tar - utrolig fine!

    Jeg har fått masse agurker, men paprikaen lar vente på seg. Men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet ;)

    Bruscetta er så godt :) Kos dere masse med det :) Og det smaker nok enda bedre med "hjemmekagde" tomater :)

    Ha en fin sommerdag :)
    Klemmer Lisa :)

    SvarSlett
  13. Du tar väldigt vackra bilder! En utställning med dina foton skulle inte vara helt fel ;) Kram, Åsa

    SvarSlett
  14. Mmm...deilig avling fra eget veksthus:))
    Nyyyt:))

    SvarSlett
  15. Wow, så lekre tomater, og sååå store!
    Neste år skal jeg ha drivhus...
    Mine tomater er ikke mye å skryte av, men venter i spenning:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  16. Det er så utrolig deilig når en kan gå ut å hente inn hjemme dyrkede grønnsaker. Tomater som smaker sol og sommer og saftige og sprø agurker. Ren nytelse. Kos deg videre. Her er tomatene litt sene, men begynner å bli modne nå. Gleder meg. :o)

    SvarSlett
  17. For en fantastisk avling fra eget drivhus..
    Her står et par tomatplanter på stedet hvil utendørs pga.dårlig vær.
    Sukk..
    Så gøy at du har fått drømmen oppfylt med drivhuset ditt !
    Og bildene er jp bare SÅ nydelige..
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  18. Det er dette som er gøy å
    plukke inn fra eget drivhus.
    Flott avling dette.
    Tomater er best,gleder meg
    til det modnes skikkelig her også:)
    Ønsker deg en fin Augustdag.
    Sensommerklem fra meg.

    SvarSlett
  19. Utrolig flotte bilder du har tatt av tomatene!!! Inspirerende å se :-)

    SvarSlett
  20. Man blir ju alldeles tårögd av lycka när man tittar på dina underbara bilder...Snacka om inspiration!!! Tack för att du delar med dig av dina fantastiska bilder.
    Ha en härlig vecka.
    Kram Lotta

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)