fredag 10. august 2012

50 LITERS MELKESPANN

I ferien var jeg så heldig å komme over et stort melkespann i en bruktbutikk! Jeg har hatt det stående uten noe som helst siden det ble kjøpt - har ikke fått bestemt meg for hva jeg skulle fylle det med..
Nå blomstrer lyngen i fjellhagen, så da plukket jeg en bukett og satte oppi.










Neste år tenkte jeg å plante en blanding av sommerblomster oppi spannet.
Uansett - jeg er overlykkelig for at jeg fikk tak i et slikt gammelt melkespann, som har vært på ønskelisten en god stund:o)



22 kommentarer:

  1. Så fint, æ har to sonne store melkespanner ute i sjåen her, hadde æ bodd nermere skulle du fått ei hos mæ, æ har bare brukt den ene en sommer, har egentlig glømt av de :O)
    De e så fine og plante i ;)

    Ha ei fin helg, Helen.

    Klem :O)))

    SvarSlett
  2. Åh..så heldig du var!!Kjempestilig!
    å nydelig med lyngen oppi!:)
    Ha en fin kveld videre:)
    God klem fra camilla:)

    SvarSlett
  3. Veldig fint.. Lyng er så nydelig. Må nok reise et sted å plukke litt jeg også :)
    Jeg ønsker meg også et melkespann, skal på loppis på søndag så det er jo lov å håpe :)
    Ha en god helg

    SvarSlett
  4. Wundervoll!

    Liebe Grüße von Danny

    SvarSlett
  5. Dear Helene,
    wonderful idea!!! So beautiful!!!

    Greetings, Birgit

    SvarSlett
  6. Qué bonitos son los brezos!

    SvarSlett
  7. Det her er en skatt!
    50 liters spann med jernring er ikke lett å få tak i.
    Jeg var så heldig å få tak i ett som noen holdt på å kaste på fyllinga.

    :) Inger

    SvarSlett
  8. Skulle gjerne vært stolt eier av et slikt spann, men må nøye meg med å nyte de herlige bildene av ditt :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett
  9. Koselig med de gamle melkespannene. God helg klem !

    SvarSlett
  10. Så koselig med slike melkespann og de gjør seg så godt med blomster eller lyng oppi.Så fin blogg du har, og nydelige bilder! Takk for hyggelig hilsen, og så koselig at du vil følge meg videre. Vi er fortsatt på ferie, så jeg kommer tilbake og kikker mer på siden din ganske snart.
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem T

    SvarSlett
  11. Tusen takk for besøket på min blogg, det var veldig koselig at du fant veien :-)

    For en nydelig blogg du har! Bildene dine er såååå vakre! Selv sliter jeg med å ta bilder, og må ofte ty til hjelp av min mann som er hobbyfotograf ;-)

    Jeg legger meg til som leser her for det var masse flott å se på :-)

    SvarSlett
  12. Melkespann er utrolig kult og dette ble veldig fint.

    SvarSlett
  13. Nydelig blogg og nydelige bilder Helene :)
    Tusen takk for at du besøkte meg. Setter STOR pris på det.
    Følger deg.

    Fin lørdag/EVA

    SvarSlett
  14. Hei Helene. Nydelig melkespann! De er jo så dekorative. Forstår godt at du ble glad for det:) Veldig fint med lyng i. Vakre bilder! God helg til deg:)

    SvarSlett
  15. Rett og slett vakkert! Flotte bilder:).

    SvarSlett
  16. Gamle melkespann som det der er knallfine :) og kombinasjon spann/melk er jo bare så dekorativt.
    Jeg ønsker deg en fin søndag :) klem

    SvarSlett
  17. Så nydelig :)
    Jeg vil også ha lyng i mitt melkespann!

    SvarSlett
  18. Vakket! Heldige deg som har et sånt melkespann. Husker disse fra min oppvekst på gård lang opp i nord.
    Takk for titten! Du har "fotoblikk"
    Anita

    SvarSlett
  19. Det ser meget godt ud!

    Kram

    Amalie

    SvarSlett
  20. Gode billeder.
    Hvor ser det godt ud med lyng i mælkespanden.
    Jeg har arvet min fars gamle mælkespand, vandkøler og si. Jeg har plantet pelargoneier i sien. Den er sat ovenpå spanden.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlett
  21. Hei...
    Så koselig at du vil følge bloggen min :)
    Denne bloggen din så jo riktig så spennende ut, og det melkespannet var bare utrolig stilig da :) Og med lekker lyng i, laget en tøff kontrast :)

    Ha en strålende kveld!
    *sees*

    SvarSlett
  22. Så fint!!!skal jammen meg sette lyng i melkespannet mitt når sommerblomstene er ferdig jeg også!!!
    Ha en fin søndag:)
    Klem Line

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)