mandag 26. september 2011

MANDAGSTEMA U 39


Er det mandag allerede? Synes nettopp det var fredag...:o)


Da er vi igang med MANDAGSTEMA igjen da, Dere! Denne uka blit tema TREVERK.

Jeg har vært på fjellet i helgen, og der har vi blandt annet holdt på med å ordne ved/brændsel til vinteren. Jeg har stått noen timer ved kløyve-maskinen, og føler nesten at jeg har fått treverk på hjernen. Lukker jeg øynene, ser jeg for meg vedkubber og sagflis:o)

Jeg har også vandret noen turer i områdene rundt ved hytta, og jeg undres over hvor mye treverk jeg kommer over på min ferd. Trær, gamle stubber, tørre kvister osv..
Det er igrunnen treverk hvor man enn snur seg - både ute i naturen, og inne i hjemmene våre.

Det skulle ikke være vanskelig å vise frem litt tre/treverk i dagens MANDAGSTEMA

Her er mitt bidrag:
..et ganske vanlig syn ute i naturen, men ganske fint, synes jeg!

Jeg tar med et bilde til, og her ser du noen få av veldig mange trekubber som ble til ved i helgen:o)
Da er det Deres tur! Jeg gleder meg til å se mange spennende bilder fra Dere!
LYKKE TIL!



44 kommentarer:

  1. Så flitig du varit. Jättefina bilder. Gillar speciellt den första. Så vackert med mossan som växer på den gamla stubben.

    SvarSlett
  2. Gillar den första bilden jättemycket. Mossans detaljer är så fina :)

    SvarSlett
  3. Delicious colors and textures, beautiful pictures with an attractive, soft light.

    SvarSlett
  4. Fine billeder især det med mosset på...;D

    SvarSlett
  5. Hvor er det første billede fascinerende :-)
    Det andet kan jeg ikke lide, for det minder mig om, at jeg har 15 m^3 brænde, som skal ordnes ;-(

    SvarSlett
  6. Fönster- och bägarlav är vackra på stubbar och stenar....vi hade vår "vedresa" i somras när vi var på gården i Lappland.

    Hos mig är det någon som ligger och lurpassar i en vattenpöl i skogen....

    SvarSlett
  7. Flotte bilder - spesielt det første !!! :)
    Ønsker deg en flott mandag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  8. Flotte billeder og et godt tema.
    Jeg kunne sætte næsten de samme billeder på, men jeg skal nok lade være - tror jeg nok ;-)

    SvarSlett
  9. Flotte billeder, det sidste vidner om hårdt arbejde, og jeg genkender det så ganske udmærket. Der er mange timers arbejde i træ, og det giver varmen flere gange. :-)

    SvarSlett
  10. Artige bilder! Jammen godt å ha klyvemaskin, for å jobbe med ved er tung jobb, og ja...den varmer flere ganger;))

    SvarSlett
  11. Jättefina bilder. dina träkubbar är fina.

    SvarSlett
  12. Flotte bilder, jeg er veldig glad i trestubber, mose og skogen, koselig.

    SvarSlett
  13. Kjempefin og dekorativ stubbe på det første bildet. Og artig måte å stable ved på på det siste. :) Skjønner godt at mandagstema ble Treverk denne gangen.

    SvarSlett
  14. Underbara bilder du visar.. trä är verkligen ett naturfenomen/material :)

    SvarSlett
  15. Treverk kan være veldig flott. Flotte bilder og artig tema :)

    SvarSlett
  16. Kjempefine bilder! Det er om å gjøre og legge merke til det vakre i det hverdagslige...

    SvarSlett
  17. Nydelige bilder ! Tre er jo så spennende å studere, detaljene er så vakre.
    herlig tema:)

    SvarSlett
  18. Flink, både som fotograf og utfordrer.
    Stubben var fin.

    Ha en fin mandag

    SvarSlett
  19. Godt bidrag til temaet, slike stubber ute i naturen er flott!
    Og ved kommer godt med nå når det blir kaldere fremover.

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  20. Disse trestubbene med slik pynt på er så vakre. Og så vanskelig å ta fine bilder av. Du har klart det med glans, nydelig! Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  21. Bilder er morro og spesielt sånne fine som du får folk til å legge inn her .. Jeg har også et bidrag denne uka, men får ikke linken til å virke. Men det ligger altså her: http://midtlivskrise.blogg.no/1317027438_mandagstema.html

    SvarSlett
  22. Flott tema du valgte i dag! Stubben du har tatt bilde av er vakker, det er jo så mye fint å se i skog og mark bare en har øye for det. Og det har du! Ikke borte de kubbene heller! Godt du slapp å bruke øksa! Det måtte vi før. Ha en fin dag i dag!
    -Margit-

    SvarSlett
  23. Gillar ditt första foto mycket. Så otroligt mycket liv i mossan på den gamla stubben. :-) Härligt!
    Men de andra träbitarna brinner nog bättre. ;-)

    SvarSlett
  24. Fine træ billeder du viser - god dag.

    SvarSlett
  25. Hei Helene!
    Bildene dine er såå koselige! Spesielt det første...Det andre kjenner jeg meg godt igjen i:))
    Vedkubber som varmer opptil flere ganger:))
    Vi har begynt å kløyve direkte i sekker på palle, så det blir ikke den samme trimmen som tidligere:))
    Ønsker deg en fin dag!
    Klemmer herfra:)

    SvarSlett
  26. Heisann!
    Spennende tema som kan gi mange ulike uttrykk.
    Ha flott uke med deilig varmt turvær ;:OD)

    SvarSlett
  27. Hei Helene,
    tusen takk for koselig kommentar!
    Ja, treknapper er handlagt og denne slags tre er ikke vanlig.
    Har den ut for salg hos epla.no, men kan slette den da...
    den er finere i natura.
    Klem
    Beatrice
    ~❋~.~❋~.~❋~

    SvarSlett
  28. Endelig, der fikk jeg bildet mitt også på plass. Synes det er kjempegøy med disse mandagstemaene dine. :o)
    Du har så fine rammer på bildene dine, hvilket program bruker du for å få de på? Har veldig lite peiling på sånt, men har lyst til å forsøke jeg også. Er en helt annen synsopplevelse å se på et bilde med og uten ramme. Og den der vanlige "streken" rundt er jo ikke så spennende da.
    Ha en fortsatt fin mandag.

    SvarSlett
  29. Tusen takk for hyggelig kommentar og at du ble en føler av bloggen min....stas!! Men du, hvordan forminsker jeg bildet mitt hvis jeg skal være med i konkuransen? Måtte bruke et mobilbilde jeg...
    Vet ikke hvordan jeg konverterer eller får forminsket bilde til under 1 mb. Nytt for meg dette her..

    SvarSlett
  30. Ja vilket bra tema, jag vet exakt vad jag ska fotografera och lägga upp, det fixar jag senare ikväll!

    SvarSlett
  31. Fine billeder du har taget. Træstamme med beplantning på, er et af naturens vidundere..super flot
    ;-)

    SvarSlett
  32. Veldig fine bilder :-)

    SvarSlett
  33. Morrn.

    Gillar den bilden från skogen.

    Jag har lagt upp en bild från Hamar...

    Ha de bra.

    Hasse A Norge

    SvarSlett
  34. oj..jeg gjorde feil..og å får jeg ikke tatt tilbake..jeg linket til feil innlegg..et innlegg som har riktig bilde i seg,men ikke tekst som linker til deg..Hm sorry rotet. Dette er første gang jeg er med. Skal ta meg sammen neste gang,og gjøre det riktig..tror jeg har forstått det nå!

    SvarSlett
  35. Wow for et herlig bilde du deler her - og alle de andre! Kan ikke dy meg for å hente opp et fra mine arkiver, vinter, men det går jo den veien - så er vi forberedt! Har du overtatt denne blogg-utfordringen forresten? Kjenner igjen logoen fra sist gang jeg var aktiv blogger (dvs. i vinter/vår). Klem uansett :-)

    SvarSlett
  36. Utrolig hva naturen kan gjøre med treverk. Veldig stilig når det går fra å være treverk/en stubbe til at skogbunnen begynner å kreve sitt tilbake ;)
    Klem

    SvarSlett
  37. Hei du! Fulgte Mormor's link fra Bjørnehiet hit! Masse flottings bilder etc., og ved anledning kan det tenkes jeg kan bidra med noe, da vi hos oss har strendene fulle av rekved m.m.

    Mvh. http://www.starbear.no/bear

    SvarSlett
  38. Första gången jag är med :) Blev inspirerad. Vackert med mossan på trädet.

    SvarSlett
  39. Gillar din översta bild. De där små laven är så söta.

    SvarSlett
  40. Det første billede minder mig om en dejlige ferier. Det næste minder mig om en masse arbejde som vi ikke gør ret meget i mere :-)
    Jeg kan bedst lide det øverste :-)

    SvarSlett
  41. Fine bilder .... og ikke minst et artig valg av tema.

    God uke til deg!

    Irene

    SvarSlett
  42. Fint tema :-) og rigtig dejlige billeder du har valgt.

    SvarSlett
  43. Wow nogle flotte billeder du har... Skøøøøønt at se :) Jeg havde glemt at sætte mig på her da jeg havde været i weekenden og skulle indhente en masse :)

    SvarSlett
  44. Så flotte bilder. Deilig å få veden i hus også :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)