fredag 31. januar 2014

ER DU EN HOBBYGARTNER?

Jeg mener bestemt at jeg kan kalle meg det. Allerede 1.januar begynner jeg  å klø i fingrene etter å så tomater, chilipepper og sommerblomster... Januar måned er nok ganske tidlig for såing, men har man et oppvarmet drivhus med plantelys i, slik som meg, er det greit å begynne sådden i midten av januar.



Planter som chili og paprika spirer tregere enn mye annet og kan godt være blant de første frøene man sår, selv om man ikke har oppvarmet drivhus Jeg har, som nevnt tidligere, sådd tomater i tillegg til chili. De første frøene kom i jorda 20. januar, og spirene er allerede godt i gang:

 
Ute snør det og snør det.... det virker som om det aldri blir sommer noe mer.... men heldigvis, så korter jeg vinteren av med min lidenskapelige interesse:-)
 
Jeg har startet en facebook-gruppe for oss ivrige hobbygartnere, der vi kan kose oss og prate, dele bilder og tips, uansett vær og årstid :-)
Jeg vil gjerne få invitere DEG med i denne gruppa, som rett og slett heter:
Dette er en åpen gruppe som er for alle med en ekstra interesse for å holde på med alt som spirer og gror! De som har egen blogg kan gjerne dele relevante blogginnlegg i gruppa. Ellers er alt annet "gartner"-stoff  som bilder, artikler, tips og spørsmål aktuelt å dele:-)
Du finner gruppa HER
 
Hjertelig velkommen!!
 
Ønsker deg en god helg! ♥
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Veldig inspirerende blogg du har :) Ble så utrolig glad for at jeg fant den! masse gode tips og inspirasjon :) Jeg har også allerede sådd både paprika og chilli sammen med andre grønnsaker :) fant ut som deg at disse kunne være greie å så tidligere enn hva det står på pakken:) ser du dyrker året rundt i drivhuset ditt, jeg har også et drivhus men har ikke brukt det på denne tiden av året,men det er absolutt en drøm å kunne gjøre det :) Flott gruppe for hobbygartnere som du har opprettet på facebook. jeg slengte meg på :) Takk for at du deler så masse gjennom blogggen din :) Ønsker deg en flott lørdag! :) Og så legger jeg meg til bloggen din :)
    Hilsen Linda :)

    SvarSlett
  2. Æ e så glad for at du er kommet skikkelig igang med bloggingen din igjen, for du har så masse fine innlegg her, Helene
    Er spent på ka du videre skal så i drivhuset ditt.
    Et år sådde æ masse sommerblomster i februar, men herreminhatt vi fikk så sein vår det året og da blei plantene alt for store i drivhuset mitt, de blei ikke særlig pene og se på heller, så derfor prøver æ og venter til mars april med blomster :)
    Selv om det klør etter og starte opp allerede nu, æ har kjøpt frø og løker så æ kribler her og må du tru, mulig æ sår tomat og agurk snart og paprika, men det andre må vente litt til :)
    Ha ei fin helg :)

    Lisbeth :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)