onsdag 6. juni 2012

Drivhuset i uke 23

Her kommer igjen en liten statusrapport fra drivhuset mitt.

Det gror bra tross litt ymse vær.
Babyagurkene begynner å bli modne...


Tomatplantene blomstrer villig og begynner å danne små, grønne kuler, som ettehvert skal bli til modne tomater...


Ellers har mine Fuchsiaer (Tårer) blitt ganske så frodige. På bildet under kan du se før/etter-bilder:o)
Jeg tenkte å vente ennå et par uker før jeg flytter disse ut i hagen.
Stadig sår jeg noe nytt - tenker at stauder som skal blomstre neste år, kan såes nå.
Jeg har forresten også bestillt masser av frø hos Impecta. Der er det 40% rabatt nå. Jeg har kjøpt frø også med tanke på neste sommer. Frøene holder seg fint til neste sesong om de oppbevares tørt iløpet av vinteren.

Nå venter jeg spent på frøpakker i posten. Jeg har kanskje bestillt mer enn hva jeg trenger. Men det er så mye fristende:o)

Ha en fin dag!






















 


















7 kommentarer:

  1. Wow, redan små baby gurkor, så härligt och frodigt det är hos dig. Nu ska jag ut njuta i trädgårdslandet och så om lite för vi har fast så torrt så det sista jag sådde kom aldrig upp! men skam den som ger sig! ska oxå fira nationaldag, dock ej i den utsrtäckning son ni gör i Norge.
    Ha en underbar dag.
    Kram Lotta

    SvarSlett
  2. Oj, som det vokser i drivhuset ditt! Må være spennede å gå og følge med! Skjønner at det kan være lett å la seg rive med når frøene kommer på tilbud - det er jo så mye fint!!!
    Ha en fin dag,
    klem

    SvarSlett
  3. Flotte saker. Godt å se noen har grønne fingre:)

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  4. Tenker det er spennende å følge med fra uke til uke :) Ikke tvil om at det spirer og gror i drivhuset ditt !!
    Dette kan du :)

    Ønsker deg en fin dag videre
    Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Virkelig voksekraft på plantene dine:)
    Takk for tipset på frø med rabatt...alltid kjekt:)

    SvarSlett
  6. Hei og takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Mange flotte bilder du har forøvrig og bildene av allium var utrolig flotte. Jeg har en del av de selv også og nå holder de på å springe ut. Det beste med de er at de også er superdekorative etter at de har avblomstret.
    Jeg ser at på din kant har dere kommet mye lenger i sesongen, i hagen min er det ikke så veldig mye som blomstrer enda. Men da får man bare gå å glede seg for jeg vet det vil bli flott om ikke så altfor lenge.
    Ønsker deg en fortsatt strålende uke, kos deg masse!

    SvarSlett
  7. Hei Helene, så inspirerende å se hva du driver i huset ditt!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)