torsdag 3. oktober 2013

TIPS: BRUK DE GRØNNE, UMODNE TOMATENE!!

Opplever du år etter år at det er massevis av tomater som ikke rekker å modnes før høsten setter inn?
fortvil ikke! De grønne tomatene kan brukes til noe godt, de også!
Bare se her:
 
 
Hva skal du bruke grønne tomater til, da?  Jo, det skal jeg nå fortelle deg:
 Du skal sylte dem!  
 Syltede, grønne tomater er himmelsk godt til både ribbe/svinestek, karbonader og roastbeef - ja, det er egentlig godt til alt som man bruker sur/søtt tilbehør til!
   
 Selv nå i oktober modnes det tomater i drivhuset, men jeg finner alltids noen grønne eksemplarer også.  De blir syltet etter gammel, god oppskrift . . .
  
 
Har du lyst til å prøve?
Du finner oppskriften HER
 
H e l e n e.
♥  ♥  ♥
.
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud - det må jeg prøve. Tak for opskrift!

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Takk for at du minner meg på at syltede grønne tomater er kjempegodt;) Barndomsminne;))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett

  3. je découvre ton blog avec grand plaisir ! superbes posts!
    je suis artiste peintre et photographe amateur, n'hésite pas à me rendre visite sur mes blogs,
    Merci, bon week-end à bientôt. Cath.

    SvarSlett
  4. Mor serverte syltede grønne tomater til mye. Har aldri laget det selv.
    Notert på lista over ting jeg har lyst til å gjøre!

    God helg
    Vigdis

    SvarSlett
  5. Så spennende!
    Først må jeg få gang på tomatdyrking. Men det kommer etterhvert som vi får orden på hagen... :)

    Ønsker deg en strålende helg!

    mvh
    Ingrid

    SvarSlett
  6. Butikken jeg jobber i selger faktisk sylta grønne tomater, fra Palma;) Men pysa meg har ikke tørt å prøve de.. Kanskje gubben hadde blitt glad?
    Fin helg til deg:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)