mandag 15. august 2011

MANDAGTEMA 15.08.11

Det er tid for MANDAGSTEMA igjen - en for meg litt spesiell, sådan. Det er første gang jeg arrangerer dette på min egen blogg, etter at Petunia ga stafettpinnen over til meg ! Hun har vært så søt og grei og vært der for meg om jeg skulle trenge litt hjelp og støtte. Tusen takk, Petunia! . . . Og tro meg; jeg er nok vel så spendt som dere, hi hi!

I helga har vi vært på hytta på Rauland. Og hvis dere tror at dette er en stor luksus.hytte, ja så tar dere helt feil. For dette er en ordentlig "hytte-hytte", med verken strøm eller innlagt vann. Det er overhodet ingen flotte fasiliteter, bortsett fra en liten radio som funker så lenge batteriene holder! Så her har vi det virkelig primitivt, med gassbluss, levende lys og parafinlamper. Men du verden, så koselig vi har det! Uten alle de vanlige fasiliteter, jeg tenker da på TV, PC, Playsstation osv . .  .

Det primitive hyttelivet gir oss anledning til å være mer sosiale, og drive med sunne, gode, gammeldagse aktiviteter som yatzy og kortspill, og vi får bedre tid til å være ute å nyte den flotte naturen ! 

Så - dagens tema blir altså : P R I M I T I V T .


Mitt bidrag blir et bilde av et nokså primitivt hyttekjøkken, der man må bruke litt ekstra tid for å få ting gjort!

Så håper jeg du slenger deg på mandagens tema og viser frem hva du definerer som Primitivt !

L Y K K E    T I L ! !

34 kommentarer:

  1. Primitivt javisst, men det går himla fort att koka kaffe på gasolspis. Och vilken söt grytlapp som hänger där bredvid...

    SvarSlett
  2. Ja deter lidt primitivt når der ikke er indlagt vand, men det er også hyggeligt at bo på en anden måde, bare engang imellem...Held og lykke fremover med Mandagstema, glæder mig til at følge med..;-D

    SvarSlett
  3. Visst är köket primitivt men det finns ju allt du behöver där ändå!
    Lycka till med måndagstema!

    SvarSlett
  4. Lyder som et dejligt sted i har der, vores hytte i Sverige har både el og vand, men alligevel er det primitivt i forhold til huset her i DK, og det er skønt at komme derop og leve på en anden måde nogle dage.. :-)
    Dejligt at du har valgt at videreføre Mandagstema, jeg glæder mig til at følge dig.

    SvarSlett
  5. Ja ibland kan det vara skönt att leva lite primitivt;-)))
    Lycka till med måndagstema, kommer att hänga med i den mån jag hinner.
    Ha en skön vecka;-)))

    SvarSlett
  6. Hei Helene! For et flott tema!! Her i huset feirer vi 9-års dag i dag, så om jeg får tid før kvelden er omme så kommer det et bidrag fra meg også. Hvis ikke kommer jeg sterkt tilbake neste mandag! Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  7. Primitivt!! Ja men helt fint hvis elektriciteten svigter!

    SvarSlett
  8. Spennende tema! Går an å ha det litt primitivt når man vet det bare er for noen dager!
    Lykke til med mandagstema!

    SvarSlett
  9. Klart spännande tema.
    Gillar ditt foto från köket i "hytte". Bra med stor vattenkokare. Läckert foto! :-)
    Lycka till, nu har jag fixat länkar och annat till dig/måndagstema. ;-)

    SvarSlett
  10. Heisann!

    Noen gamle og noen nye bekjente har allerede meldt seg på.
    Takk for at du fører arven videre ;:OD)
    Det er alltid koselig å ha det primitivt, så lenge man vet at det ikke skal vare for bestandig. Forandring fryder!

    SvarSlett
  11. At bo så primitivt får enten familien rystet ekstra godt sammen, eller også bliver det meget lange dage med surmuleri!
    Du og din familie klarede det til UG, og I nød fjeldets mange skatte til vands og til lands :)
    Jeg ønsker dig held og lykke med jobbet som redaktør af mandagstema :-D

    SvarSlett
  12. Ja, tänk så fernuftigt primitivt människor levde förr :) Många gör det än idag.. så härligt enkelt. Din bild ger mig lugn o ro :)

    SvarSlett
  13. Vad fint att detta med temat får fortsätta hos dig!

    SvarSlett
  14. Det er godt å ha det på den måten! Det er ferie å ha det primitivt iblant! Koselig bilde, med vannbøtta og øsen oppi! "Ovnen" likeså!
    -Margit-

    SvarSlett
  15. Høres ut som en herlig tur! Så godt å leve litt slik innimellom, og så godt å komme tilbake til dusj og oppvaskmaskin etter en stund :-) Tusen takk for at du tok over mandagstema, jeg gleder meg til fortsettelsen. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  16. Hei! Så hyggelig at så mange "gamle" deltakere fortatt er med! Og veldig hyggelig med de nye som deltar i Mandagstema!! Og tusen takk for alle hyggelige kommentarer:o)))

    Jeg skal gå inn å se på hvert enkelt bidrag utover dagen!

    Heleneklem

    SvarSlett
  17. Svært ord denne uge - men det lykkedes at finde på noget. Det lyder som et skønt sted i har :)

    SvarSlett
  18. Så kjempekoselig bilde, og ikke minst kjempemorsom utfordring til oss!:) Kjempekoselig å være med på mandagstema hos deg!:) Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin uke!:)

    SvarSlett
  19. Kanske lite primitivt i vardagen för oss västlänningar men ack så charmigt.

    De där pannunderläggen känner jag igen, de fanns i mitt hel eller i somamrstugan när jag var lite -liknande.

    SvarSlett
  20. Dette går jo strålende og du er kjempeflink!! Ordet er super også!! Kanskje jeg hiver meg på jeg også selv om det var såååå deilig å ikke tenke mandagstema i dag:P

    SvarSlett
  21. Ukas tema, og bildet ditt, fikk meg til å fundere litt over ordet Primitivt.
    Bra tema :-)

    SvarSlett
  22. Dejligt med et primitivt køkken - fint billede :-)

    SvarSlett
  23. Herlig bilde!Nesten samme som vi har på hytta,litt primitivt skal det være!!

    SvarSlett
  24. Jag tror det är nyttigt att ibland känna på hur det är att leva utan alla moderna faciliteter. Vi är ganska bortskämda i den här delen av världen. Trevligt tema och trevligt foto!

    SvarSlett
  25. Vilken härligt primitiv känsla och så vacker grytlapp det hänger på väggen! :-)

    SvarSlett
  26. Vilken härligt primitiv känsla och så vacker grytlapp det hänger på väggen! :-)

    SvarSlett
  27. Hytta deres høres helt sjønn ut. Er slik en hytte bør være etter min sin mening :) Kjempe spennende ord og skulle finne bilde til
    Ønsker deg og dine en flott mandagskveld
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  28. Så utrolig koselige det hørtes ut! Skulle ønske jeg også hadde hatt et slikt sted å "rømme" til inneimellom. Superkoselig! ;-)

    SvarSlett
  29. Verkligen primitivt men det har sin charm det med. :)

    SvarSlett
  30. Kokekaffe fra gassbluss er jo nummer en da... :)

    SvarSlett
  31. Hej Helene.
    Jag har märkt en sak på din blogg. Du har musik som går igång när jag är där.
    Eftersom jag gärna har egen musik (Spotify mm) igång när jag surfar så blev det en kakafoni av ljud när jag klev in hos dig.
    Nu har jag märkt hur din "MixPod spelare" har hamnat långt, långt ner till höger på din blogg. Jag måste ju dit för att stänga av musiken. Ett väldigt skrollande för att hitta spelaren och stänga av panflöjtmusiken (ett instrument jag personligen verkligen inte gillar!)!
    Inte så kul.
    Vore bra om du kunde flytta upp spelaren eller kanske ta bort musiken helt? Fast det är ju vad jag tycker. ;-)
    Man är ju hos dig för att kunna klicka till andra bidrag och kolla.
    Men flytta gärna upp musiken så jag slipper vandra långt ner, det vore snällt. :-)
    Kul att så många bidragit med tolkningar av primitivt.
    Ha en fortsatt fin vecka Helene.

    SvarSlett
  32. Kul att du fortsätter med Måndagstema :)

    Du får gärna ta bort musiken den gör att sidan laddas långsamt och kan vara störande mitt i natten :)

    SvarSlett
  33. Dejligt primitivt, når man er forberedt på at det skal være sådan :-)

    SvarSlett
  34. Heisann!

    Hvis du spør meg, er jeg av den kategorien som stresser opp til lyd- skrollen' og trekker den i bånn når jeg kommer på sider med musikk. Å høre på musikk er noe jeg gjør ofte, men da velger jeg hva slags musikk jeg vil høre på selv ;:OD).. Lurer veldig på hva dagens mandagstema er ;:OD)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)